tirsdag, april 25, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Glamourhjelp til konferanse

Kjære Glamourbibliotekaren,
22. og 23. mai reiser jeg på Landskonferanse i Fotobevaring i Arendal. Vi reiser med tog eller buss søndag og blir altså til tirsdag sen ettermiddag. I tillegg til vanlige foredrag, diskusjoner, lunsj osv så er det lagt inn en stor fellesmiddag og en båttur (jeg tror begge foregår mandag, og jeg er ikke sikker på om vi har tid til å skifte mellom selve konferansen og middag/båttur). Kan glamourbibliotekaren være behjelpelig med tips til hva jeg bør ha med/ha på meg?
Guro :)

Kjære Guro,
Takk for din henvendelse! Båttur i Arendal høres herlig ut, og forhåpentligvis er værgudene på deres side. Men det kan allikevel bli kaldt der ute på bøljan blå - jeg tillater meg å minne om en viss Dagblad-sommerfest på Christian Radich der vi hakket tenner fra vi kastet loss til lenge etter at vi var i land igjen. Lag-på-lag er nok det beste - f.eks. en fin singlet (Vero Moda har helt enkle fine singleter med blondekant til ca 50 kroner!) med en bluse eller annen topp over, og en fin cardigan utenpå der igjen. Blusen kan du ha litt åpen sånn at blondene fra singletten stikker opp, også kan du knappe igjen om det blir trekkfullt, eller krølle cardiganen godt rundt kroppen. Ytterjakke må du sikkert også ha på båten, men den kan du vel henge fra deg under middagen... Et fint skjerf trenger du også. Videre tror jeg jeg vil anbefale bukser, ettersom kombinasjonen skjørt og solgangsbris kan bli litt vel dristig i jobbsammenheng. Sett opp håret så slipper du at det klistrer seg til ansiktet og lipglossen din. Generelt på reiser: Husk en liten emergency kit med håndkrem, lipgloss, hårstrikk og neglefil i håndvesken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er gjort oppmerksom på hvilken uheldig hodebry konferanseprogrammet har avstedkommet, og som arrangør må jeg som snarest berolige med at vi selvfølgelig har tenkt på våre kvinnelige kolleger (riktig nok ikke min fortjeneste), og lagt inn tid til klesskift mellom båttur og middag. Klestipsene kan sikkert komme til nytte likevel, selv om jeg for egen del nok ikke følger dem til punkt og prikke.

Anonym sa...

Jeg finner det veldig betryggende at arrangørene tar hensyn til deltakernes glamorøse behov! Ser fram til en lærerik og glamorøs konferanse. Hilsen fra
Guro

Populære innlegg