onsdag, mai 03, 2006

Basisgarderoben

En svensk moteskribent har utnevnt følgende plagg til å danne basisgarderoben som enhver bør ha. Det kan jo diskuteres, men enn så lenge er det kanskje en ok sjekkliste?

Klær:
*To par jeans
*Et par svarte penbukser
*Et par svarte shorts
*En hvit skjorte
*En dressjakke
*En svart cardigan
*En cardigan i annen farge
*En kashmircardigan
*Et jeans-skjørt
*To svarte topper
*To hvite topper
*To svarte trøyer/singleter
*Tre hvite trøyer/singleter
*En trenchcoat
*En vinterkåpe
*En svart kjole

sko:
*Et par partysandaler
*Et par svarte eller mørkebrune boots
*Et par ballerinasko
*Et par partysko
*Et par søte gummistøvler
*To par joggesko

Accessoirer:
*En mellomstor hverdagsveske
*Et par mørke solbriller
*Et par skinnhansker
*Et pashminasjal
*En weekendbag
*En partyhåndveske
*En clutch-veske

Hmmmm. Jeg kan ikke helt se at shortsen og ballerinaskoene er tidløse. Jeg tror heller ikke det er krise om man ikke har en kashmircardigan. Og jeg synes man behøver flere skjørt - ikke bare et jeansskjørt.

Jeg skal ta en runde i skapet mitt i morgen og rapportere hva jeg har og ikke har fra listen over.

1 kommentar:

Snart tretti sa...

Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan kalle gummistøvler hverken søte eller "basisaccessoar"...

Populære innlegg