torsdag, mai 18, 2006

Glamour og Grand Prix

Ikke akkurat glamorøst


Glamour og Grand Prix har vel egentlig aldri hatt noe med hverandre å gjøre, selv om de prøver alt de kan (altfor hardt kanskje). Som noen av dere kanskje vet er jeg fast medlem av den norske juryen på 11. året - dvs backup-jury etter at televotinga kom rundt 1999 - og jeg har akkurat sett generalprøven på semifinalen direkte fra Athen nå i ettermiddag. Jeg vet egentlig ikke helt hva som passer av klær i Grand Prix, men satan-masker kan vel knapt kalles appropriate. Heller ikke jeans-cutoffs. Carolas flagrende greier er grusomt tacky; hele hennes opptreden skremmer vettet av meg. Russeren har hockeysveis som minner litt om en i skurkegjengen til ulven Zuru i "Med grimm og gru". Kypros har en stygg ukledelig gul kjole med en skrekkelig utringing. Andorra er en litt fyldig dame som kompenserer med å ha med fire beinrangler av noen kordamer i undertøy og strømpebånd som løsner. Dette tipper som vanlig over til å bli morsomt, så jeg anbefaler alle å få med seg semifinalen i kveld om dere vil se en parade av trashy "couture"... Jeg holder en knapp på Sylvia Night, Islands glamtrash-queen!

1 kommentar:

Kaja sa...

Grand Prix er alltid gøy! De sier jo at man skal fokusere mest på sangene, men med det nivået det som regel tar, er det jo mye mer spennende å se hvordan folk tar seg ut! Er også veldig skeptisk til Carolas bidrag, har aldri hatt sansen for den dama, og da hun opptrådte på Senkveld (tror jeg?) ble det bare pinlig... I tillegg til at jeg ikke har stor respekt for henne etter enkelte uttalelser. Det har jo de siste dagene vist seg at jeg ikke er alene om den oppfatningen. Har hørt mye pent om islandske bidraget, så håper det kommer videre så jeg også får se.

Populære innlegg