fredag, juni 16, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Antrekk - Casual?

Hei,
Siden det er snakk om bryllup så har jeg et spørsmål... Jeg er invitert i bryllup i august hvor det står på invitasjonen at man skal være casual kledd. Hva betyr dette? Jeg kan ikke helt se for meg at det betyr casual slik som jeg oppfatter det ordet... Har du noen forslag til bekledning? (På invitasjonen hadde bruden på seg allværsjakke så jeg ser ikke for meg at det skal være så høytidelig, men jeg kan likevel ikke se for meg at gutta kan ha på seg noe annet enn dress...)
Agathe



Kjære Agathe,
Casual i bryllupssammenheng kan f.eks. bety "alminnelig pyntet", så min tolkning er at gutta kan stille i lys dress om de vil, eller f.eks. pen skjorte og bukse. Man behøver jo ikke å komme i joggedress akkurat, men hadde brudeparet ment mørk dress, hadde de jo skrevet det - så her er det absolutt en mulighet til å kle seg litt mer normalt og avslappet. Er det en praktfull sommerdag er det sikkert fint å kunne gå i kortermede skjorter istedet for den mørke tunge jakka. Jeg ser for meg litt flagrende lyse linklær egentlig. Og jentene kan jo gå i sommerkjoler, korte eller lange, som de vil. My kind of wedding! Lykke til!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for raskt svar! Vi har lurt litt på det der alle som har fått invitasjon, så det er fint at det endelig har blitt klart opp i. :) (Det er den første i vennekretsen som gifter seg så vi vet ikke så mye om disse tingene enda.)

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg må jo innrømme at dette er min egen tolkning av saken, men jeg kan ikke forestille meg at "casual" skulle kreve mørk dress og lang kjole altså.

Mari sa...

Betyr dette at det er fritt fram for alle lengder av sommerkjoler i glamourbibliotekarens eget bryllup også, eller?

Glamourbibliotekaren sa...

Definitivt! Ingen kleskode her, bortsett fra to regler jeg har laget:
1: Ikke kom i jeans
2: Ikke kom i hvit brudekjole

:-)

Populære innlegg