fredag, august 25, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Hårfrisyrer

Hei! Takk for en fantastisk bra blog, du er virkelig flink på glæm og glitter og trender! Jeg har et hårspørsmål til deg, nærmere bestemt et frisyrespørsmål. Jeg har typisk nordisk, glatt hår, tynt, men med maaange hårstrå. Er egentlig mellomblond, men har stripet/bleket håret mitt lys askeblondt. Har ikke vært hos frisøren siden påske, jeg har latt lokkene gro det siste året nemlig. Over til spørsmålet mitt: håret har blitt for langt (rett ned forbi skuldrene)! Hvilke fine frisyrer finnes det der ute, for de av oss med glatt, tynt hår, kombinert med et lite ansikt med høye kinnbein og markert kjeve? Har absolutt ikke lyst til å ha kortere hår enn kjevelengde, og jeg har tenkt å beholde den blonde fargen. Er student, kler meg i en blanding av prinsessestil, streetstil og trendystil, og jeg liker ikke å bruke hundre år på badet om morgenen. Har du, o store glamorakel, noen forslag til meg?
Vennlig hilsen Kristine :)

Hei og takk for hyggelige ord!
Det første som slo meg var at en frisyre som er kort i nakken med lengde oppå hodet ville vært fint - noe ala Lise Karlsnes kanskje - men ettersom du ikke vil ha kort, kan jeg foreslå noe annet. Jeg tror fint du kan ha det i skulderlengde, men hvis du har veldig markert kjeve, kan det være fint med layers foran for å myke det opp litt. Kanskje en skrå lugg også; den vil trekke oppmerksomheten mot øynene dine. Og du kan sette det kjapt opp i hestehale og fremdeles ha hår som rammer inn ansiktet - pass bare på at ansiktet ikke "forsvinner" bak håret. Av erfaring vet jeg at det er smart å gå for slike tidløse klassiske frisyrer om man ikke vil bruke mye tid på håret om morgenen. Det er mange fine trendy frisyrer også, men a) de vokser fort ut og man må klippe seg hele tiden, og b) de krever ofte en del styling.

Her er to eksempler på frisyrer som kunne passe - en litt kortere med lugg (J. Elfman) og en litt lengre uten lugg, men med layers (J. Aniston)

Håper du finner noe du liker!

mvh Glamourbibliotekaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen takk for tips - nå må jeg bestille meg frisørtime asap!

Populære innlegg