tirsdag, november 28, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Leppepomade

Hei Glamourbibliotekaren,

Jeg lurer på om du har noen gode tips til leppepomade. Leppene mine blir så tørre om vinteren, og leppestiften legger seg ikke pent da. Jeg har brukt den vanlige lypsylen, men synes den er litt kjedelig. Jeg har hørt mye bra om Nivea sin, har du prøvd denne? Eventuelt andre du vil anbefale?

takk!
Linda



Hei! Jeg vet akkurat hva du snakker om - etter en uke med tett nese og pusting kun gjennom munnen, hadde jeg vært ille ute om jeg ikke hadde leppepomade for hånden til enhver tid. Jeg har ingen spesiell favoritt, men har mange jeg bruker. På jobben har jeg Superbalm fra Clinique som er helt ok, i bilen har jeg en Philosophy-lipbalm som er fin, og hjemme har jeg i allefall ti forskjellige. Savex funker bra (og minner meg om ungdomsskolen da vi brukte disse hele tiden), Kiehl's sin er bra, og Chapsticks i ulike farger og smaker har jeg brukt jevnt og trutt siden barneskolen. En gang i tiden likte jeg Body Shop sine små krukker, men jeg tror kanskje de gjorde mer skade enn nytte i lengden. Nivea sin har jeg ikke prøvd. Ellers er det jo alltids Elizabeth Arden 8 hour cream.

Sjekk ut noen av disse!

mvh
Glamourbibliotekaren

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg bruker en leppepomade som heter Aloe Vera Stick (merket er Zalan). Den er hvit og grønn utenpå, koster 29,- og fås kjøpt på Vita og Parfymelle her i Bodø. Den finnes sikkert på disse butikkene ellers i landet også.

Den er hvertfall genial! Ikke for bløt eller hard, har svak og behagelig lukt, og smaker omtrent ingenting.
Jeg får fryktelig tørre og sprukne lepper om vinteren, men hvis jeg smører denne på leppene om kvelden, så er de på magisk vis fikset i løpet av natta. Den skinner som en lipgloss i tillegg.
Anbefales på det varmeste!

Anonym sa...

Om man vil ha et raskt og godt resultat og ikke skyr sterk lukt vil jeg anbefale Mentholatum-salve fra apoteket.
Smør et halvtykt lag på leppene om kvelden og sov med det. Om morgenen er leppene så myke som de aldri har vært før! (og det lukter slett ikke etter at salven har trukket seg inn i huden)

Anonym sa...

Elizabeth Arden har 8 hour cream leppepomade både med og uten farge! Jeg har en i rødt, og den er både myk og god samtidig som du får litt farge på leppene. Glamorøst og praktisk!

Kristine sa...

En av de aller beste leppepomadene etter min mening, er Laura Montana - og den er norsk!!!

Populære innlegg