onsdag, desember 06, 2006

Prima ballerina


Et fast innslag i førjulstiden er å se Nøtteknekkeren i operaen. Det har jeg gjort hvert år i over ti år. Og som vanlig blir jeg helt målløs - det kan umulig finnes noe vakrere og mer grasiøst enn blomsterfeer, snøfnugg og sukkerfeer! De er så sterke, smidige og muskuløse, samtidig som de flyr over gulvet som om de veide bare noen få gram. Ah, den som var ballettdanser... eller i det minste så ut som en. Inntil videre kan jeg øve meg på å sette opp håret... og trene til "New York City Ballet Workout"-dvden min. (Anbefales forresten - mange bra statiske og dynamiske styrkeøvelser som man gjør på en litt mer elegant måte enn på Sats)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Må man ha erfaring med ballett for å ha nytte av DVD'en du nevner?

Glamourbibliotekaren sa...

Nei, slett ikke. Man må bare være observant og fokusert, for de går litt fort igjennom øvelsene.

Anonym sa...

Jeg synes også at Romeo & Julie er vakker. Jeg var på en forestilling med Moskvaballetten (tror jeg det var) i Oslo for noen år siden. Og musikken... sukk.

Populære innlegg