søndag, januar 14, 2007

Glamourspørsmål fra leser: Grace Kellys øredobber


Hei,
om jeg bare kunne vært som Grace Kelly... Men jeg kan jo gjøre et forsøk?! Ta en kikk på disse nydelige øredobbene; kunne du tipset meg om hvor jeg kunne fått tak i noe lignende? Mette-Marit (som jeg for øvrig syntes er fantastisk….) hadde også ett par som ligner på seg under sitt besøk til India høsten-06. Øredobbene skal for øvrig brukes til en nydelig brudekjole….og JA (!!!), jeg gleder meg!
Tusen takk for gode råd og tips!

Mvh
Mari



Hei,
Grace var nydelig og er virkelig et stort glamourforbilde. Vintage-øredobber er nok lettest å finne på nettet tror jeg - før i tiden fantes det en vintage smykkebutikk i Bogstadveien, men den forsvant dessverre. Jeg så at en svensk nettbutikk ved navn Chique hadde flere ringer som minnet om øredobbene.. men det hjelper vel ikke så mye (med mindre du kontakter dem og spør om de kan lage noe på oppfordring?). Jeg tror jeg ville satse på eBay. Og her har en motebloggerkollega laget en liste over diverse secondhand-butikker på nettet; noen av dem har smykker også. Lykke til!
(og hvis noen lesere har kommet over slike øredobber, rop ut!)

mvh
Glamourbibliotekaren.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Koma i Hegldehaugsveien og Bogstadveien har endel store vintage øredobber (klips og vanlige). Verdt et forsøk om du bor i Oslo. Elers ville jeg nok prøvd Tonica. Lykke til!

Anonym sa...

En dyrere variant, men kan være verdt å ta en kikk her: http://www.bogstadveienantikk.no/

Anonym sa...

Jeg har også lett etter sånne! Så noen i klipsversjon på Agathas sider forige sesong. Jeg vet ikke om de fortsatt finns der. Så også et par perfekte i et vindu hos en guldsmed her i Stockholm, problemet var at de kostet 10 000, ettersom alt som glitret var diamanter (hvilket gjorde dem ikke så perfekte).

Anonym sa...

Prøv i butikken til Cecilie Melli. Har masse fine øredobber importert fra USA og Asia.
Mange er etterligninger etter vintage.
Har kjøpt noen par der selv, og prisene ligger fra 150 kr og oppover.
Butikken ligger i sidegate fra Karl Johan. Inn ved Bennetton.
Over In Wear..
Lykke til med shopping;)

Populære innlegg