søndag, mars 11, 2007

Glamourspørsmål fra leser: Å være i tiden

Hei,
Begynte å lese bloggen din i dag for første gang og ble helt sugd inn i den glamorøse verden. Følte jeg burde sende inn et spørsmål fordi jeg alltid føler meg sånn på etterskudd. Jeg kjøper alltid ting når det akkurat er passert. Typisk for meg er å kjøpe i november det alle gikk med i juli... Så... jeg vil være forut, hva kan jeg kjøpe nå for å ha i sommer?
Julie
Ps: Hvilket antrekk foreslår du for jobbintervju hos et flyselskap?


Hei og velkommen hit!
Hvis du vil følge med på trender, kan det være lurt å lese moteblader som f.eks. Vogue, surfe på nettsteder som Style.com og nettbutikker som Net-a-Porter.com, eller kikke innom butikker litt oftere for å få inspirasjon. H&M er stort sett tidlig ute med å plukke opp trender og lage kopier av de dyre merkene. Det kan være interessant å se på gatemoteblogger også, som f.eks. Stockholm Street Style, The Sartorialist, Face Hunter eller Oslostil.com.

Personlig er jeg litt for lat til å kle meg i siste skrik... Men det kan jo være morsomt å holde seg litt oppdatert allikevel, så man har oversikt over hva det er i motebildet man liker - og absolutt ikke liker.

Jobbintervjuantrekk: Dressbukse, middels høye/lave hæler (komfortable), figursydd skjorte, og cardigan eller dressjakke alt etter hvor formell du vil være. Diskret makeup, enkle øredobber, biiiittelitt parfymert lotion. Man bør ikke kvele sine fremtidige arbeidsgivere med tung parfyme. Lykke til!

mvh Glamourbibliotekaren.

Ingen kommentarer:

Populære innlegg