onsdag, mai 30, 2007

Dagens glamourtips: Rydd i veska!


Min rekord på antall leppestifter i en og samme veske er 16. Jeg hadde tatt med én ny hver dag ettersom jeg ikke fant den gamle (den lå jo allerede i veska), og veska var ikke ryddet på flere uker. Men nå har jeg skjerpet meg betraktelig. Uansett, alle trenger vel en opprydning i veska i blant. Her er Glamourbibliotekarens tips til hva en veske kan inneholde:

*En liten sminkepung med essensielle produkter
*Velduftende håndkrem i en liten tube
*En liten notisbok og en fin penn
*Almanakk
*Lommebok
*Kredittkortholder
*En miniflaske med parfyme (evt. en liten tester)
*Et lite futteral/etui for visittkort, viktige kvitteringer, notiser

Noen av disse tingene kan med fordel legges i en liten tøyveske som enkelt kan flyttes fra håndveske til håndveske.

Og i tillegg kommer jo ting som mobiltelefon, nøkler og andre forefallende ting man må ha med akkurat den dagen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen bok? Jeg har alltid en bok i veska, jeg... :)

Anonym sa...

Den veska er jo nydelig! hvem har laget den?
jeg har en svært liten veske i dag. Innholder kun nøkler, lommebok, mobil, gratisbillett til NSB, lipgloss og to penner. Kjekt med liten veske de dagene man ikke har bøker og papir å dra med seg!

Glamourbibliotekaren sa...

Anon: Det er Chloés Baybag, en av årets it-vesker. Grisedyr som alltid.

Anonym sa...

Enig! Bok må det være plass til, ellers null veskekjøp! Og et lett tilgjengelig, men sikkert rom til nøkler og mobil, ellers må jeg snu veska på hodet for å komme inn hjemme... eller for å ta telefonen :-)

Anonym sa...

Hihi, jeg er som moren til Amelie (hun med den fabelaktige skjebnen) når jeg rydder i vesken. Ut med alt, sorterer og strukturerer, og støvsuger det hele før jeg fyller den opp igjen.

Anonym sa...

Ryddig veske var faktisk et av nyttårsforsettene mine! Det innebar at jeg hver dag skulle rydde opp, ta ut ukurante saker og ting og lebestifter og lignende. Nå gjør jeg det en gang i uka, nesten, og det funker veldig bra.

Anonym sa...

16 leppestifter er bra gjort! Tror aldri jeg har vært oppe i mer enn 3. Selv har jeg bare kvitteringer og kjipe ting. Og en Moleskine almanakk og ei penn, det må jeg ha.

Populære innlegg