torsdag, mai 10, 2007

Vårens vakreste eventyr


Så er det klart for trashglamourens årlige freakshow igjen: Melodi Grand Prix! Semifinale i aften, finale på lørdag. Glamourbibliotekaren sitter som vanlig i den norske juryen, hvert år siden 1996, men våre stemmer teller jo kun om televotinga streiker. I gamle dager var det bare våre stemmer som gjaldt, og det var selvfølgelig mye morsommere... Det er med skrekkblandet fryd jeg møter opp i studio 1 i dag for å overvære semifinalen på storskjerm direkte fra Helsinki. Hva blir årets kalkun??
Update etter generalprøven: Aiaiai. Pyroshow, puddelrock, nittitalls eurodance, gong og trommer, etnodisco med hylende sopraner... Intet nytt, med andre ord. Men tydeligvis bedre monitorer i år, for de fleste sang relativt rent.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det er mange år siden sist jeg så en Grand Prix-finale på TV. Må ha vært på 90-tallet en gang.

Anonym sa...

så misunnelsesverdig å være i juryen!! deltakeren fra italia finnes ja ikke og siden jeg bor i østerrike skulle jeg kanskje heie for ... neeeeiiii...min absolutte toppfavoritt er "The Ark"!!!

i alle fall håper jeg at du har en fin kveld!!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk takk, det blir en slags sosialantropologisk studie i år også, tror jeg! :)

Populære innlegg