tirsdag, august 28, 2007

Der kom høsten!

Eller - egentlig kom den i går ettermiddag. Jeg satt på mitt kontor og drakk te og hørte på Bachs gambesonater da det plutselig begynte å styrtregne. "Hurra, sommerregn!" tenkte jeg, og åpnet vinduet. Men der kom det et GUFS inn.. brrrr. Det var kaldt å gå hjem etterpå. Og da jeg kom ut fra Sats klokka 21.30, var det mørkt. Og i dag var det 7 grader da jeg våknet kl. 06.15. Og: Min iPod valgte bare høstmusikk... Først "Moving" fra Kate Bush' plate "The Kick Inside" som jeg hørte mye på høsten i niende klasse. Så "Lovely Rita" fra "Sgt.Pepper's Lonely Hearts Club Band" som jeg hørte mye på høsten i åttende klasse. Etterhvert kom også Barry Whites "You're my first, my last, my everything" som ble ihjelspilt i Ally McBeal - som minner meg om høstene da jeg gikk på bibliotekarutdanninga.

Ergo: Høsten er definitivt her. Og hva er bedre enn litt inspirasjon? Helena Christensen er gudmoren av casual og personlig stil. Jeans, Converse, et digert skjerf, tweedjakke med strikkejakke under, og en diger veske. Det ser overhodet ikke planlagt ut, men resultatet blir strålende. Noen mennesker har "it", og hun er definitivt en av dem.



Foto: Aop

2 kommentarer:

Jenny B sa...

Vilket härligt soundtrack till ditt liv! Man kan ju hålla stilen även när höststormarna kommer. Jag har en ljusblå topp, svarta byxor och skor, brun tweedkavaj från Tiger och blå-brun sidenscarf. Det är mer kläder än jag hade förra veckan, men ändå inte värmande nog. Brrr! Mer tweed! Fler och tjockare scarves! Det är bara att acceptera att det blivit kallare. Och dricka en kopp te.

Anonym sa...

leter etter en tweedveska, h&m hadde en i 2000 eller 2001 og da gikk jeg glipp av å kjøpe den :-(

finnes det noe lignende i år???

Populære innlegg