lørdag, oktober 13, 2007

Lørdag på Frogner


Jeg fant en fin liten interiørbutikk i Thomas Heftyesgate som også selger litt klær og sko (men jeg kjøpte te...). Den heter B&B Vintage og ser sånn ut:



Jeg tok en liten tur innom fine Gimle parfymeri for å sniffe på parfymer. Les Parfums de Rosine anbefales virkelig for alle som er glade i rosedufter. Jeg prøvde Rose d'ete, som jeg har prøvd før. Hanae Moris Magical Moon er også veldig fin. Og selvfølgelig alle Laura Merciers dufter, men de prøvde jeg ikke i dag. Derimot har Laura Mercier kommet med nye leppestifter - blant annet en fin rødrosa som het Audrey - og den kunne jeg ikke motstå... Det er en fryd å komme inn på Gimle og bli møtt av deres kunnskap og ikke minst lidenskap for sine produkter.

Afternoon Tea ble inntatt på Tea Time i Gabelsgate/Skovveien, en liten og ganske travel tesalong - i allefall klokka 13 på en lørdag. Nydelige sandwicher med brie og honning, deilige scones med marmelade, og noe konfekt-aktig til slutt. Veldig god te også! Men litt for mange gjester og litt for få servitører førte til at vi aldri fikk den andre runden te som vi bestilte, og at vi måtte stå i kø i et kvarter for å få betalt. Men maten var super!




Nå: Villa Paradiso og tiramisu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pussig, på tea time var jeg i dag også :-) Hadde reservert bord til klokken 15. Helt fullt! Ingen god opplevelse, da vi måtte vente i rundt en time for å få sette oss og å få maten. Attpåtil måtte vi be om å få bestikk, servietter og nye tallerkner da de vi fikk var våte. Det er trist, da jeg ellers syns det er veldig hyggelig atmosfære og service der. Heldigvis fikk vi kompensasjon i form av løs te og en krukke bringebær-honning med oss hjem ;)

Glamourbibliotekaren sa...

Det var helt klart kaos der i går. Håper de får organisert seg litt bedre til neste gang :)

Populære innlegg