fredag, januar 25, 2008

Dagens glamourtips: Tannlegetime fredag kl. 13.30

Et litt underlig glamourtips i dag, men det er selvopplevd og kan herved anbefales:

Å forlate tannlegekontoret rundt kl. 14.30 en solfylt fredag, når det akkurat er for lite igjen av arbeidsdagen til at det er noe poeng i å dra tilbake til jobben... og istedet stikke innom Kaffebrenneriet for å hente en latte som man tar med seg videre, stoppe på Råkk&Rålls og bla igjennom vinylplatene som står ute på gata og plukke med seg noen nostalgiske godbiter, videre til Aktiv Klassisk hvor man spontant kjøper et par romanseplater og slår av en prat med stamkunder som man husker fra den tiden hvor man selv jobbet i den bransjen, deretter innom Steen&Strøm for å sniffe på Guerlain-parfymer, krysse Stortorget hvor man får tre fargerike primulaer for 50 kroner, og til slutt inn på Glasmagasinet hvor man endelig bruker pengene man fikk til jul av Glamourgemalens snille bestemor som skulle brukes til noe fint - og det ble de. Nemlig Jasper Conrans lille hvite og grønne bolle som jeg har ønsket meg så lenge. Så hjem.

(Altså, tipset er bare den første setningen - dere behøver ikke å gjøre AKKURAT det samme som meg, haha. Det med stamkundene kan jo bli et problem, for eksempel!)

Og nå går platespilleren for fullt her, George Benson og Barry Manilow og Wham og Ray Conniff Singers... mens støvsugeren snart skal frese rundt.

Men en ting til: På Backe i Grensen står det en liten samling parfymer (!) på disken i underetasjen. Fragranza D'Ambiente. Jeg har ikke vært borti det merket før, men det var et par fine dufter der. Best likte jeg Vaniglia Mandarino, som er en slags creamsicle - altså appelsin-vaniljeis. Dog minner den litt om den friske salte sjøsprøyten med sitronduft som tannlegen nettopp høytrykksspylte tennene mine med (og som rant i bøttevis nedover halsen og nakken min).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så Råkk&Rålls går som glamorøst? Flott, kanskje jeg er litt mer glamour enn jeg trodde jeg var.

Glamourbibliotekaren sa...

Det er bare du som kan definere hva som er glamour for deg! Det er nettopp det som er så fint! :)

Å kjøpe nye (vel, nye og nye..) plater er en nødvendig luksus for meg, og da blir jeg lykkelig og det føles riktig så glamorøst.

Britt Åse sa...

DET var en urlekker bolle! Å, jøje meg!
(null hull får jeg håpe).

Populære innlegg