søndag, februar 03, 2008

Håndbagasjen legges under setet foran Dem

O herlige søndag, med morsom dansetrening på formiddagen og fastelavensboller på ettermiddagen! (Legg merke til rekkefølgen - det har med samvittigheten å gjøre... trene først, boller etterpå)

En liten tur ned på løkka for å investere i en liten koffert/bag jeg spanet inn i forrige uke. Jeg skal på et par kortere reiser snart, av typen "kun håndbagasje"-reiser, og da gjelder det å pakke smart. Enter flyvertinnebag anno 60-tallet! Den har til og med SAS-logo. Jeg tipper den kan legges under setet foran Dem eller på hattehyllen. Standardmål har den i allefall.



Min er mørkerød, men det finnes fremdeles en lysebrun der - den er litt mindre, men like fin. Det er altså på søndagsmarkedet ved Blå. Jeg tipper den er der neste søndag også, hvis noen lar seg friste...

SAS-logoen er intakt

(Haha, nå så jeg plutselig at den ligner litt på en trekkspillkoffert. Et lite trekkspill... som tilhører meg, Torader-Gunda.)

13 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

wow, den var fin!
Det finnes endel ulike gamle flyvertinnebagger der ute. Men skjelden å se noen i god stand synes jeg.

Hmmm. kansje en tur på løkka ja...

Anonym sa...

Aiai, den var fin ja!
Jeg skrev forresten akkurat om å pakke lett på storbyferie i bloggen min:
http://www.snosen.net/2008/02/03/

Der refererte jeg til posten din om 3x3 plagg som du hadde for ganske lenge siden. Kjempefin collage, ønsker meg noe lignende igjen!

Glamourbibliotekaren sa...

mosefrue: Ja, de er ofte litt herpa i låsen og sånt. Denne var helt fin!

Snosen: Ja, den ja... den hadde jeg nesten glemt. Det var en morsom oppgave, kanskje jeg gjør noe lignende senere. Men først må jeg lage en februarcollage - i seneste laget!

Anonym sa...

Den var fin! Her i huset går det mest i carry-ons som har plass til laptop og ekstrautstyr. Jeg merker jeg er blitt flinkere til å pakke etter å ha reist på en ukes jobbreise med kun carry-on + håndveske. Må ta en titt på 3x3 collagen og Snosen sin post. :)

Jørn Roeim sa...

Du kunne hatt enda bedre samvittighet (fordi du hadde forbrent mer) hvis du hadde spist boller først og trent etterpå ...

Jenny B sa...

Vilken fin väska! Grattis till ett lyckat inköp! Och träna först och äta semlor sedan är helt rätt.

Frøken Makeløs sa...

Åh, så fin! Jeg har tidligere siklet på gamle beautybags men latt være å kjøpe dem fordi jeg ikke helt ser behovet. Men denne kofferten kan man jo faktisk bruke! :-)

Aquarell sa...

Fin!!! :D

Glamourbibliotekaren sa...

Kaisa: Plass til minst tre laptoper i denne! :-D

Tehme: No way, spiser man boller først, får man jo aldri slept seg til gymmen!

JennyB: just det!

Frk.Makeløs: Samme her, beautybagger har et snev av glamour over seg, men når har man egentlig med seg så mye beautystash at man trenger en egen koffert til det.. det kjennes unødvendig.

Aquarell: Takk! :)

Mari sa...

Beautybag er vel uansett risky håndbagasje nåtildags - det senker iallfall glamfølelsen når alt innholdet skal få plass i en liten, gjennomsiktig plastpose:)

Annikken sa...

Utrolig elegant og fin. Grattis med et bra kjøp:)

Glamourbibliotekaren sa...

Mari: Godt poeng, det har jeg ikke tenkt på en gang. Jeg har ikke reist med kun håndbagasje siden disse reglene kom. Utfordring!

Annikken: Takk! :)

Camilla Simone sa...

oioi. Den var helt fantastisk. Vil å ha. Kan aldri få nok vesker og reise effekter.

Populære innlegg