mandag, mai 12, 2008

Kaldt men vakkert

8 kommentarer:

Ane sa...

Savn, savn. Norge, og da spesielt i nord er svært vakkert. Takk for en fantastisk blogg. Den lyser opp i gråe hverdager=)

Glamourbibliotekaren sa...

Hyggelig å høre! :)

Anonym sa...

Hadde du det fint i Bodø? Jeg er født og oppvokst der, men har som så mange andre flyttet sørover for å studere. Jeg syntes Bodø er en fantastisk by, spesielt om sommeren!!Og ja, det går fint ann å ha en glamorøs sommerferie i nord ; )

Marte sa...

så nydelig bilde:)

Anonym sa...

Ah, NordNorge! Vi har allerede planlagt ferie på Helgelandskysten neste sommer:-)
Og for å være litt 17.mai-aktuell: Enhver petition for å bytte ut "Ja vi elsker" med "Å eg veit meg eit land" av Elias Blix som nasjonalsang har min underskrift!

Å eg veit meg eit land
langt der oppe mot nord,
med ei lysande strand
mellom høgfjell og fjord.
Der eg gjerne er gjest,
der mitt hjarta er fest
med dei finaste, finaste band.
Å eg minnest, eg minnest
so vel dette land!

Der eit fjell stig mot sky
med si kruna av snø,
og i lauvklædnad ny
det seg speglar i sjø,
og det smiler mot strand
med si bringa i brand
i den solklåre kveld.
Å eg minnest, eg minnest
so vel dette fjell!

Og eg lengtar so tidt
dette landet å sjå,
og det dreg meg so blidt,
når eg langt er ifrå.
Med den vaknande vår
vert min saknad so sår,
so mest gråta eg kan.
Å eg minnest, eg minnest
so vel dette land!

Anonym sa...

Gaar det an aa synge med og toerke hjemlengselstaarer paa samme tid? :-D

Anonym sa...

Hjem, hjem langt mot nord! Er det noen som kan det å lengte så er det Anna Lovinda (Takk Erik Bye). Nordlandsgenene kribler, og jeg tar nok turen til sommeren.
Men først, Roma og Italia på fredag! :-)La dolce Vita

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Veldig fint!

Marte: Ikke vanskelig å ta fine bilder i et slikt landskap!

Glamantropolog: mmmmm.. fin.

Alter ego: :)

Anna Lovinda: Riktig god tur! Roma i mai høres idyllisk ut! Håper dere fant et bra sted å bo.

Populære innlegg