søndag, juni 29, 2008

Musikkpoll


Jeg har blitt tagget. Det passer bra å gjøre den når det hagler og regner ute!


The Rules:List seven songs you are into right now. No matter what the genre, whether they have words or not, or even if they’re not any good - but they must be songs you’re really enjoying now, shaping your summer. Post these instructions in your blog along with your 7 songs. Then tag 7 other people to see what they’re listening to.


Ok.


Dette er fryktelig vanskelig. Jeg hører på så mye, og ikke bare sanger men hele verk og plater.


Puccini - La Boheme (Gheorghiu/Alagna)

Astrud Gilberto - Gentle rain

Francoise Hardy - Comment te dire adieu

Brahms - Fiolinsonatene (min plate er med Dumay og Pires, men på youtube fant jeg Perlman og Barenboim)

Billie Holiday - I'll be seeing you

James Taylor - Her town too

Pat Metheny Group - Have you heard


Æsj, det skulle vært en liste på sju hundre istedet. Jeg fikk jo ikke tatt med nesten noen av dem jeg ville. Nå skal jeg egentlig tagge sju, men det gjør jeg som vanlig ikke - alle som vil kan lage sin liste, enten i egen blogg (legg isåfall igjen en liten kommentar her!) eller i kommentarfeltet.
P.S. Jeg tar med en til - Glen Campbells Wichita Lineman.

(bilde:ukjent)

7 kommentarer:

Lille søster sa...

Hvem er det som er på bildet? Hun er nydelig.

Glamourbibliotekaren sa...

Det er Francoise Hardy og bildet ble tatt på 60tallet.

Jenny B sa...

Mmm, härligt att tänka på sommarmusik! Här är mina sju favoritlåtar just nu:

Sam Sparro: Black & Gold
Creedence Clearwater Revival: Down on the corner
Prefab Sprout: The King of Rock'n'Roll, Cars and Girls, Hey Manhattan
The Clash: Train in Vain
Bette Midler: The Rose

EyeeShare sa...

Slike små musikklister er morsomme =) Nå for tiden går det i shuffle modus men disse er av dem jeg liker best å høre akkurat nå, ca.

Neville Brothers - Tell It Like It Is
Amy Macdonald - Mr Rock & Roll
Fat Freddys Drop - Ground my ego
David Bowie - Ashes to Ashes
Elvis - Early Morning Rain
Sting - Until
Coldplay - Violet Hill

Anonym sa...

Jeg hører stort sett samme musikk uansett årstid, jeg. Se post i bloggen min i dag.
Morsomt, forresten - særlig å se innspillene ifht hva andre hører på :-)

Anonym sa...

Wichita Lineman er vidunderlig vakker. :)

Glamourbibliotekaren sa...

JennyB: Mm, Prefab Sprout...

Eyeeshare: Bowie! :) Et must.

Hagenpåhytta: Ja, det går litt på tvers av årstidene for min del også, så dette var egentlig en idiotisk poll for min del :-D Vanskelig var det også!

Stin: Jaaa, den er utrolig fin! Så fint arrangement, strykerne, harmoniene, melodien, stemmen..

Populære innlegg