mandag, juni 02, 2008

Yves Saint Laurent...


...en av de virkelig store designere i vår tid, kanskje den største, er død. Les mer hos New York Times. Se hans kolleksjoner fra 60tallet og framover på hjemmesiden.

Han sa følgende i et intervju i 1983: “A woman’s wardrobe shouldn’t change every six months. You should be able to use the pieces you already own and add to them. Because they are like timeless classics.” Jeg kan ikke si meg mer enig.

Jeg bærer hans klassiske Rive Gauche i dag som en hyllest til en stor, stor mann.


Her sammen med sin muse Ca. Deneuve.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Mine møkebrune YSL solbriller vil sitte på min nese og skjule mine tårevåte øyne. Jeg elsker YSL og det hans design har gjort for og med kvinnekroppen.
Sukk

Anonym sa...

Åååå, YSL er min favoritt! Selvsagt for en frankofil, kanskje.. Eleganse, tidløshet og et design som passer alt fra små, spinkle piker som meg, til mer Sopia Loren-aktige:-)

Jeg tar også på mine YSL-solbriller i solskinnet!

Populære innlegg