tirsdag, desember 30, 2008

Glamourbibliotekarens årskavalkade 2008 - del 1

Jeg oppsummerer 2008 i egne bilder og innser at det har vært et veldig fint år!


Januar: 
Årets New York-tur kom tidlig i 2008. I januar satt jeg ute i Bryant Park og leste Proust i sola som varmet bittelitt - men dagen etter var det sju minus og iskald vind. Også hørte jeg noen av mine favoritter i Carnegie Hall


Min fine mormor gikk dessverre bort. 



Februar:


Jeg fant min etterlengtede flyvertinnekoffert på bruktmarked! Spesialtilpasset kabinene i Sas-fly. 



Og jeg ble med Glamourgemalen på spillejobb i Barcelona



... og leste Sartre i pausene mellom visningene på moteuka. 




Mars: 

Jeg arvet et fint toalettbord!


En helg på hotell med badekar.



Også pakket jeg min lille reiseveske og tok toget i påskeferien.



April: 


Operaen åpnet! Festkveld foran tv'n og ekspedisjon til den hvite marmoren dagen derpå.



Viola Odorata og såing på balkongen, akkompagnert av Janet Baker.



En liten weekend-tur til Göteborg og Albert&Herbert-Haga.



Mai: 



Jeg kjøpte ny gitar!


De gamle Oslofilmene ble vist som utekino på Ekebergrestauranten.



Og jeg holdt på å fryse i hjel i kalde Bodø - men jammen var det vakkert i omegn.



Juni: 

Vi reddet en gammel teddybjørn fra et støvete loppemarked på vei til første operaforestilling - Monteverdis "L'Orfeo".


Jeg drolandet og forsøkte å lokke fram små kattepuser fra stalldøra. 



...og gikk tur i skogen klokka åtte en søndagsmorgen. 


5 kommentarer:

Smilla sa...

Bamsen i operaen er et utrolig søtt & fint lite bilde!

Unknown sa...

Flott og interessant oppsummering :)

Anonym sa...

Så fin oppsummering! Greit å være flink til å ha bilder i bloggen sin, da er det lettere å huske hva året faktisk har inneholdt. Litt det samme som julebrev, bare med et annet publikum.

Anonym sa...

så gøy, du tar så fine bilder! gleder meg til fortsettelsen!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk takk!

Populære innlegg