søndag, januar 18, 2009

En søndags formiddag i januar

Håndskrevne innbydelser som ble sendt ut i begynnelsen av uka



+ Pent dekket bord med små teservietter



+ Årets første bukett!



+ I overkant rosa melismuffins... og macarooner


+ En fin kjole


+ God te og tente lys


+ Et snøvær som tilsier at man helst bør være inne

+ tre gode venninner samt Haydn på platespilleren (det er jo Haydn-år)
+ temaer som spenner fra mellomkrigstidslitteratur til fjellklatring på iskledte tinder

= Et veldig koselig teselskap på en søndag formiddag.


Dagens tesorter:
  • Rishi Orcanic White Tea Peach Blossom
  • Kusmi Bouquet de Fleurs No 108
  • Le Palais des Thés Thé des Alizés
Yum.




12 kommentarer:

Jenny B sa...

Åh, så härligt det ser ut! Nu blir jag inspirerad till att ta fram finporslinet och bjuda på kafferep med sju sorters kakor!

Anonym sa...

Fantastisk!

Anonym sa...

Ååå, nå fikk jeg lyst på muffins, nå!

Lille søster sa...

Heldige venninner!

AstridVU sa...

Så ut som en helt perfekt søndag!

PS: Har du laget de makronene selv? I så fall, deler du oppskriften med oss? Har lett og lett etter Drømmeoppskriften på denslags, nemlig... :)

Glamourbibliotekaren sa...

Jenny B: Ja, gjør det! Sju er kanskje litt mye :-D

Anonym: Thanks!

Hildesofie: Mm, de var gode! Jordbærmelis.. (sikkert fullt av skumle e-stoffer)

Lille søster: Heldige meg også, de er veldig bra venninner!

Astrid: No way, jeg har kjøpt dem på Pascal..

Anonym sa...

En utmerket måte å tilbringe søndagen på, vil jeg tro. :)

Ragnhild sa...

Fine kort, fine kaker, fin kjole, fint innevêr ... høyrest ut som ein perfekt søndag det der:-) Eg har enno ikkje testa ut Le Palais des Thés, men må jo det. Har du tips til ein "må ha"-te derifrå?

Glamourbibliotekaren sa...

Sol: Helt klart!

RagnhildA: Min favoritt er den jeg nevnte her, og den som heter Cachemire. Ellers finnes det jo slike sett man kan kjøpe med mange forskjellige typer!

Anonym sa...

Flott og inspirerende!
Jeg har funnet denne oppskriften på makroner hos en annen bloggerske fra nabolandet. Verdt å prøve!

http://sophiesfashion.blogg.se/2008/march/hembakat.html

Anonym sa...

Det så veldig fint ut, og hørtes hyggelig ut! :)
(det er visst kommet en ny Sol hit!)

Glamourbibliotekaren sa...

Lotte: Takk!

Sol: Veldig koselig, absolutt.

Populære innlegg