fredag, januar 09, 2009

Teselskap



Dette begynner å bli en tradisjon. Teselskap i januar, kanskje en søndag formiddag mens det er dagslys ute, med gode venninner og fin musikk. Send ut håndskrevne innbydelser på pene kort omtrent en uke i forveien. Bak en fin kake og noen muffins, og sørg for å ha god te i huset. Kjøp inn blomster. Dekk på med fine kopper, gjerne forskjellige tekopper fra loppemarked - det gjør ingenting om de ikke matcher helt. Ta på en fin kjole, sett på en plate og tenn et lys før du ønsker dine gjester velkommen. Voilà!


Audrey likte også te og kake.

21 kommentarer:

Unknown sa...

Er dette rose-tekopper fra loppis?

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg aner ikke hvor disse er fra, de er ikke mine :) Jeg bare fant bildet på nettet da jeg lagde denne collagen.

Unknown sa...

Stønn, skulle gjerne hatt et par slike. :-)

Anonym sa...

Så kult!

Anonym sa...

Jeg må si at tre-etasjes fat er virkelig kronen på verket når det gjelder teselskap! Anbefales på det varmeste, det får enhver pakke med kjeks fra First Price til å se glamorøst ut. (Skjønt, det beste er å bake kjeksene selv) :)

Mammadamen sa...

Takk for inspirerende tanker:-)! Jeg hadde tenkt å invitere til åpent hus på bursdagen min, som er snart, men jeg skal selvfølgelig invitere til teselskap med hjemmebakte scones, og alt som hører med!

Jørn Roeim sa...

Muffins? Men du må jo ha scones! Roald Dahl har en fin oppskrift i sin kokebok.

Anonym sa...

aw, tusen takk!

herregud, eg elskar den kjolen. kvar er den frå?

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourfilolog: Sett igang å invitere venner hjem! :)

Jenny: Ja, etasjer er fint!

Mammadammen: That's the spirit!

Tehme Melck: Njææii, i dette tilfellet tenker jeg muffins. Scones kan jeg lage til en afternoon tea en annen gang.

Hjartesmil: Den er fra Posh Girl Vintage og er visst dessverre solgt.. men de har mye annet fint! :)

Fra kontorfronten sa...

Fra kontorfronten tenker av og til på slike teselskap mens vi jobber. Den fine collagen vil nok føre til at disse tankene vil dukke opp oftere.

Imidlertid mangler vi etasjefat. Dette vil vi forsøke å anskaffe oss snarest mulig. Deretter skal vi invitere medkontorister på te.

Fra kontorfronten sa...

Fra kontorfronten anbefaler rose-te. Nydelig.

Akkurat passe Frø sa...

Herlig tips!
Skal leite fram kjolen, låne vekk 2stk. barn til besteforeldre, sende gemalen ut på blåtur med ein kompis - og be inn!

Gemalen ordna med flott tre-etasjes fat til jul! Bakeferdighetane er under opplæring - som ein del anna... Men det går jo an å besøke nokon som KAN bake, legge igjen litt frå siste lønningspose og traske heimat på lette bein?!...

Kos deg i selskapet ditt! Og takk for nok eit fint tips/innlegg!

fru Storlien sa...

Takk for strålende tips! Tror dette må skje neste helg, mest sannsynlig sammen med noen venninner på 6 år. De er ihvertfall klare for rosekopper og lekre kaker. Men det spørs hvor stor gelde de vil ha av pene, håndskrevne invitasjoner....

Anonym sa...

Indiska har fine etasjefat. Kanskje noko å vurdere for damene på kontorfronten? Ein liten spasertur forbi Stortorget?

Glamourbibliotekaren sa...

Fra kontorfronten: Etasjefat er veldig populære nå, mener jeg, så du får ta en titt på diverse kjøkken/interiør-butikker. Glasmagasinet, Traktøren, Rafens, Indiska, Åhléns.. Og ja, rosete er nydelig!

Akkurat passe frø: Klart man kan kjøpe bakervarer :) Eller bruke slike instant-poser fra Ica..

Fru Storlien: Jeg har også en plan om det - og min seksårige venninne ville gjerne ha invitasjon i posten, så gi det en sjanse! :)

Glamourinnkjøparen: Ja, det burde de :)

Anonym sa...

Yndig er ordet tror jeg:)
Det sendes altfor lite innbydelser i posten. Facebook er bare ikke det samme!
Jeg elsker å få ting i posten, som ikke er regninger, selv om det så måtte være bøker jeg har bestilt fra Amazon selv:D

Anonym sa...

Til og med IKEA har fått etasjefat, de finnes overalt for tiden...

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Æsj, Facebook er virkelig ingen erstatning, det har du helt rett i.

Frøkna: Der også, jaha. Jeg har heldigvis mitt fine og ganske unike etasjefat som jeg fikk av farmoren min da jeg var ni år. Antikt med fine rosalilla fuksia på :)

Lorena sa...

Så nydelig! Ville gjerne arrangert et slikt selskap selv...

Har kikket innom her en gang i mellom, men tror aldri at jeg har kommentert før. Du har det beste bloggnavnet på lenge og en herlig blogg. Så koselig og velskrevet. Du er faktisk en av de få bloggerne som inspirerer innen mote og kultur.

Håper jeg ikke hørtes smiskete ut, for dette mente jeg virkelig.

Glamourbibliotekaren sa...

Iris Lorena: Tusen takk, så koselig å høre! Nå ble jeg glad :) Bloggnavnet kommer av en tittel jeg ga meg selv som et slags oppdrag for ni år siden (da jeg gikk på bibliotekarhøgskolen), med en misjon om glamourifisere min yrkesgruppe en smule og gi dem selvtillit!

Lorena sa...

Jeg har egentlig alltid tenkt at bibliotekarer har litt glamourpotensiale jeg. Lekre cardiganjakker, søte briller, høye hæler...

Du er en av de få bloggerene som jeg synes treffer stilmessig. Det er også fint å lære litt nytt om musikk og bøker.

Jeg drømte faktisk om å bli bibliotekar da jeg var liten lesehest som sprang til biblioteket to ganger i uken. Nå har jeg skjønt at det er andre yrker som passer bedre for ei som er fryktelig sjenert og har null til ingen tålmodighet, men liker fortsatt å gå på biblioteket :)

Populære innlegg