onsdag, desember 30, 2009

Sjelefred kontra galskap

Sånn ser det ut ute i hagen:




Og dette er utsikten min inne:

Og jeg har gått hyllelangs i mitt private bibliotek og sett meg ut en god del bøker jeg har tenkt å kaste meg over i tur og orden. Ennå er det fem dager igjen av ferien. Sola skinner inn på kjøkkenet og jeg lurer på om jeg kanskje skal bake noe i kveld.


Men avisene skriver om at man nå kan gjøre kupp i butikkene. Kjøpefesten fra før jul holder på for fullt. Den tok bare pause et par helligdager. Ekspertene gir råd om hvordan man kan spare 70% - om man er kjapp og vet hva man skal gå etter.


Jeg foretrekker å spare 100%. Jeg blir foran kaminen. Ikke ti ville hester ville få meg til å forlate varmen, roen og postkortidyllen til fordel for salgsbonanza i sentrum.

8 kommentarer:

Vintage Belle sa...

Høres fantastisk ut:)
planlegger å gjøre det samme.
Jeg er en ny leser av bloggen din å må si den er kjempe fin.
Godt nyttår!

Ragnhild sa...

Å, det er så typisk med det salshysteriet. Det endar jo ofte med at ein kjøper ting berre fordi dei er på sal, ikkje fordi ein treng dei. Så då har ein ikkje spart så mykje uansett.

Sjølv er eg på bygda i ferien, laaangt unna butikkar, men det er IKKJE noko sakn. Kos deg ved kaminen!

Bipbap sa...

Enig med deg! Jeg holder meg inne, og prøver så godt jeg kan å holde huset varmt! Har huset fullt av mat, og trenger absolutt ingenting i butikkene :)Kaminen din er bedårende

Glamourfilologen sa...

Helt enig! Ønsker deg en fortsatt god romjul med hygge i heimen. Satser på det samme selv, bortsett fra i morgen, da skal hele familien i Operaen og se på Nøtteknekkeren:-)

Glamourbibliotekaren sa...

Vintage Belle: Takk, godt nytt år til deg også!

Ragnhild: Nettopp, man blar gladelig opp for ting man aldri ville ha kjøpt til full pris :)

Bipbap: Det aller mest bedårende med kaminen er at den er kombinert ved- og parafinovn og over 50 år gammel - og dermed er selve vedovnen så liten at vi må ha spesial-ved! Vanlige kubber man kjøper i sekker blir altfor store :) Svigerfar har saget opp de søteste små kubber til oss.

Glamourfilologen: Ah, Nøtteknekkeren, et must i jula!

Siri sa...

Så enig så enig!

Glamourlektoren sa...

Kjøpestopp er topp! Jula blir dobbelt så lang når man dropper å gå på salg. Jeg har rett og slett tenkt å gjennomføre shoppe-stopp i 2010. Ikke så å forstå at jeg ikke skal handle noe som helst, men skal vurdere det mye nøyere før jeg i det hele tatt tar turen i butikker. Regner med å spare masse tid og også en del penger på denne måten.

Bipbap sa...

Jeg har også kombinert ved- og parafinovn, og trenger små søte vedkubber. Min er derimot ikke det minste bedårende - En stygg brun sak fra 70-tallet tror jeg. Det hender jeg må kjøpe stor ved, som trenger å lirkes inn i ovnen. I år var jeg seint ute med vedbestilling, og vedmannen spurte pent om jeg kunne ta 20 cm ... JAAAAA, svarte jeg veldig raskt :)

Populære innlegg