tirsdag, februar 02, 2010

Fin bok

En gang i fjor lette jeg etter en bok med oppskrifter til ting å servere i teselskap, og da kom jeg over denne - en veldig fin bok.







Relativt enkle oppskrifter, nedarvet i generasjoner, riktig old-school tekaker. Boka i seg selv er veldig estetisk og fin - enkelt komponerte bilder, stoffer og asjetter med mønstre på kollisjonskurs, og hvert eneste bakverk ser delikat ut.




I flytteprosessen havnet boka bokstavelig talt på feil hylle, så jeg har ikke fått testet så mange av dem - men her om dagen dukket den opp igjen, og da lagde jeg bananmuffins:



Nam.

5 kommentarer:

Kristina sa...

Åh, den boken hørtes helt fantastisk ut! Tror jeg skal gå til innkjøp av en slik en, eller noe lignende, det er ingenting som er mer avstressende enn å bake småkaker fra bunnen av, drikke en god kopp(eller flere) te og lese en god bok.
Det er The Bell Jar som ligger der? :)

Lev Livet Lett Lokki sa...

Oioioi så vakkert!
Bloggen din er så elegant og nydelig, stilren og vakker!
Akkurat som Audrey Hepburn selv!
Det er en fryd å stikke innom deg!
Ønsker deg en vakker uke!
Klem Lokki

ane sa...

Teselskap, ja det burde man ha. Så ut som en flott bok dette.

Anonym sa...

Den var fin! :) Hvor får man kjøpt en slik?

Glamourbibliotekaren sa...

Kristina: Japp, Bell Jar, ca tjue sider igjen nå!

Lokki: Takk takk! :)

Ane: Det burde man absolutt ha!

Anonym: Nettbutikker - tror jeg bestilte min fra Frankie magazine i Australia, men de har den sikkert andre steder også.

Populære innlegg