torsdag, mars 18, 2010

Konserttips!

Hva er bedre en torsdagskveld i mars enn en konsert med hele Norges eget orkester? I aften har Kringkastingsorkesteret besøk av selveste Bill Champlin, legende i vestkystpop-genren fra sent 70- og tidlig 80-tall. Han har skrevet hits som f.eks. Earth, Wind & Fires "After the love has gone" (sammen med David Foster og Jay Graydon) og "Turn your love around" (mest kjent med George Benson), og han har også vært gitarist/keyboardist/vokalist/låtskriver i Chicago og skrevet f.eks. "Please hold on" fra Chicago 17. Ryktene fra prøvene med Kork er positive, så jeg gleder meg i allefall til konsert! Jeg har sett set-lista og det dukker opp mye fra tidlig solokarriere (1979-1981) - hvilket er min personlige favoritt-Champlin-periode.

Denne får vi i allefall høre: Satisfaction, her i et gammelt tv-opptak med svært, svært dårlig lyd og bilde - men gull verdt for gamle fans. Jeg gir dere Bill, tidlig 80tall:


Ingen kommentarer:

Populære innlegg