onsdag, mai 05, 2010

En hage tar form


Det jobbes i hagen hver eneste ettermiddag. Han flekker berg. Jeg sår frø. Han høytrykkspyler berg. Jeg planter stauder. Han haler opp kampesteiner med tau og spett. Jeg spar opp bed. Han drar opp røtter. Jeg luker (u)gress i bed. Han skurer verandamøblement. Jeg maler krakker. Han oljer verandamøblement. Jeg skriver hagedagbok. Osv.



Og sent her en kveld da nye puter til verandastolene var innkjøpt og møblene ferdigpusset, ropte han på meg utenfra. Jeg var i ferd med å legge meg, men tasset ned iført badekåpe og med tannbørste i hånda. Ute på verandaen var det en liten duk, en bukett hvitveis jeg hadde plukket dagen før, og en lykt med levende lys i. Iskaldt for nakne tær, men varmt i hjertet med tanke på alle kommende sommerkvelder hvor man kan sitte ute på denne måten. Som jeg gleder meg!

8 kommentarer:

Camilla Simone sa...

Heldiggris. Jeg tok bitte litt løv i dag på et av bedene mine. Men enda ligger det en halv meter snø og jeg vet at jeg skal flytte i løpe av sommern, har så lyst til å plante masse masse blomster i krokker og bøtter...

Kjersti L. A. sa...

Åå! Så fint, og så romantisk!

Synne sa...

Så flinke dere er, og så fint det blir!

Lin sa...

Åhhh så fint!
Du skriver så koselig!
Håper det kommer flere rapporter og bilder fra hagen deres!

S sa...

Så koselig med hagearbeid! Det er tydelig at vi bor i ulike deler av landet, for i går spadde jeg snøen utover i håp om at det meste er borte til 17. mai! En annen ting: jeg misunner dere av og til de mørke sommernettene; elsker levende lys. Det ser bare litt rart ut med stearinlys i midnattsol. ;-)

U9 sa...

Velkommen blant de "havesyke". Finnes det noe deiligere enn å sitte på en veranda med sommerfugler flagrende rundt i timiantuene - eller den første humla om våren - eller... Du har mange gleder i vente.

Kaisa sa...

Så koselig hagerapport. :)

Britt Åse sa...

Fantastisk! Jeg gleder meg virkelig med deg, for har man bøker og en hage, noen å dele kjærligheten med og musikk, da er man lykkelig :D

Populære innlegg