tirsdag, august 17, 2010

Bokstavelig talt



Da vi kom hjem fra ferie og pakket ut av bilen, plasserte vi det lille bordet og magasinholderen mellom to stoler fordi det der var ledig plass, og fortsatte å bære inn ting. Senere på kvelden så vi på tv og jeg la fra meg geek-brillene mine før jeg gikk opp for å sove.

Det var mannen min som så det først. Hvis man nå hadde byttet ut platehylla med pent skinn-innbundne klassiske litterære verker, kunne dette ha vært settet fra et tv-program fra tidlig sekstitall. Kanskje det burde ligge en pipe ved siden av brillene. Programlederen ville ha sittet i ørelappstolen og lest høyt fra ei bok, eller rolig diskutert et aktuelt tema med en gjest. Røyken ville ligge tett rundt dem.

Good night, and good luck.


2 kommentarer:

Stupedama sa...

Hei kjære glamourbibliotekar!

Har fulgt bloggen din en god stund! Fantastisk er den ;)

Jeg håpet du kanskje kunne komme med noen tips til "trenings runder" i byen. Jeg flyttet nylig hit ( forrige søndag faktisk). Og som den fattige lærlingen jeg er, håpet jeg på å kunne løpe litt i friluft. Gratis og sunt ;)

Jeg bor på grønnland. Et stenkast fra botaniskhage, men den er litt liten å løpe rundt i :( Å finnes ikke kjent i Oslo! Hehe

Takk for flott blogg!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for det og velkommen hit til Oslo! Det er mange fine steder å jogge her - Frognerparken, rundt Sognsvann, opp til Ullevålseter, Maridalen, Østensjøvannet, Bygdøy, eller hva med Ekebergsletta?

Populære innlegg