torsdag, november 25, 2010

Fint

November er fin, men mørk. Man må passe godt på energien så den ikke forsvinner. Og skulle man møte energivampyrer på sin vei en dag, er det fint å ha fire veldig snille og gode venninner som rykker inn med en diger bukett nydelige roser og er klare for teselskap. Da tar man på en fin kjole, smeller sammen en kake i full fart, koker en kanne te (pr pers) og diskuterer bøker man leste da var liten (Milly-Molly-Mandy, Katitzi, Frida Tomasine, Lek med Mons og Marit fra vår til vinter) - og vips, så er energinivået høyt oppe igjen.

Om fire uker er det lillejulaften!

10 kommentarer:

Grorudpalmen sa...

Du er det totalt motsatte av en energivampyr! Og så morsomt at du også husker Frida Tomasine!

Kirsten M sa...

Hadde venninnebesøk i går kveld, på ost og vin, og de hadde med en stor nydelig bukett champagneroser. Den står så vakkert på bordet her, herlig!

Glamoursangerinnen sa...

Enig med Grorudpalmen. Man får energi av en daglig tur innom denne bloggen - i hvertfall jeg!

Mons og Marit hadde jeg glemt. Og Katitzi. Det var mine favoritter som barn. Skal jammen finne dem fram neste gang jeg er i barndomshjemmet, sånn at egne barn kan få oppleve dem.

Ha en fin(og kald) novembertorsdag! Snart glamourøs fredag - og helg :)

Jenny B sa...

Åh, vilka vackra rosor! Vilken fin uppmuntran i vintermörkret!

Quizmaster sa...

Vakkert - og vel unt på alle måter.

:-)

Katrine sa...

Så morsomt, jeg koste meg med bokomtaler på nett og bilder fra "Lek med Mons og Marit fra vår til vinter" senest i går.

Glamourbibliotekaren sa...

Grorudpalmen: Takk i lige måde, min gode venn!

Gjennom ordene: Høres fint ut :)

Glamoursangerinnen: Mons og Marit er den fineste!

Jenny B: Ja, veldig koselig!

Quizmaster: Takk!!

Katrine: Jeg kjøpte postkort med motiver fra boka på Sprell i fjor - må sjekke om de har dem fremdeles!

Anonym sa...

hvor får du kjøpt lp-platene dine?
og "spilleren"

:)

Glamourbibliotekaren sa...

LP-platene er delvis fra tiden før jeg hadde cd-spiller (jeg kapitulerte ikke før i 1993), og delvis fra bruktbutikker i inn- og utland, loppemarkeder osv. Platespilleren er fra hifi-klubben - der har de spillere i flere prisklasser, og de billigste er absolutt brukbare.

Kjersti L. A. sa...

Frida Tomasine-bøkene kan hentes hos meg ved anledning, om det skulle være av interesse. :-)

Populære innlegg