søndag, desember 19, 2010

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 19


Å pakke inn presanger kan jo være en hyggelig ting å gjøre i dag. Bruk papir som kan resirkuleres - det kan nemlig ikke vanlig glossy julepapir. Man kan jo være kreativ på mange måter når det gjelder innpakking og også kort og konvolutter man sender i posten. Et år fikk en kamerat av meg sin gave pent pakket inn i notepapir. Selve konvolutten jeg sendte den i, var prydet av et relativt konservativt portrett av Maggie Thatcher, printet ut fra nettet. Min svigerinne fikk tilsvarende konvolutt med en smilende Glenn Medeiros på (som tidligere nevnt). Fetterne mine fikk Strindberg-skuespill fra antikvariat pakket inn i Elvis-papir. Man kan rive ut blad fra magasiner og pakke inn presang i, f.eks. om det er fine bilder. Eller pakke inn i hvitt papir og lime bilder på. Eller pakke inn i gråpapir og teipe på en liten grankvist eller kristtorn. Mulighetene er mange, og vanlig papir kan jo resirkuleres. Til og med avispapir er mulig, så lenge det ikke er skrekkelige nyheter som pryder presangen.

(I år er det flere som har fått gavene sine pakket inn i Barry Manilow-notepapir fra Nobelkonserten!)

3 kommentarer:

Synne sa...

Gode tips! Ha en fortsatt fin søndag!

Anonym sa...

Hvordan skal man tolke notepapir til Barry Manilov-tipset? For min del var han litt over the top... Ragnvald

Glamourbibliotekaren sa...

Synne: Takk det samme! :)

Anonym: Ikke noe å tolke, ei heller et tips - det var en ren og kuriøs faktaopplysning :)

Populære innlegg