torsdag, januar 13, 2011

Finn stilen: Teselskap i januar


Dette er blitt en tradisjon! Teselskap i januar, kanskje en søndag formiddag mens det er dagslys ute, med gode venninner og fin musikk. Send ut håndskrevne innbydelser på pene kort omtrent en uke i forveien. Bak en fin kake og noen muffins, og sørg for å ha god te i huset. Kjøp inn blomster. Dekk på med fine kopper, gjerne forskjellige tekopper fra loppemarked - det gjør ingenting om de ikke matcher helt, tvertimot! Ta på en fin kjole (f.eks. en vintage "tea dress" som på bildet her), sett på en plate og tenn et lys før du ønsker dine gjester velkommen.

Teen på bildet er bl.a. fra Kusmi og Dean & Deluca, parfymen er Rose d'Ete fra Les Parfums de Rosine, rosa blush fra Bourjois, pumps fra Oscar de la Renta, og en fin invitasjon med esel på!

(Glemte musikk! Skandale!! Dere får visualisere noen Duke Ellington/Chopin/Ella Fitzgerald-plater oppi det hele)



9 kommentarer:

Camulen sa...

Å, nå fikk jeg skikkelig lyst til å invitere til et slikt selskap! Hmmm... har litt mange unger i huset å ta hensyn til, men tro om jeg ikke må få det til på en eller annen måte...

Linn sa...

Disse finn stilen postene venter jeg på:)

Ha en fin dag

Glamoursjefen sa...

Snakk om å få oss i god, lun stemning for et teselskap? Passer jo veldig godt nå som julen er ryddet ut, dagene er fortsatt korte (selv om de blir lenger for hver dag som går) og vi trenger litt farger i tilværelsen. Selv blir jeg alltid helt mo i knærne av tulipaner...

Jenny B sa...

Så fint! Det var uppiggande att se mitt i den kalla snöiga vintern.

Glamourbibliotekaren sa...

Jula ble ryddet bort her i går kveld, så nå er det på tide å se framover mot våren! Jeg skal sette meg ned og skrive invitasjoner straks. KANSKJE kjøper jeg vinterens første tulipanbukett til helga?

Synne sa...

Åhåhå, jeg er max med på teselskap-trenden! Nå rydder vi vekk jula her i huset også, og jeg er veldig klar for vårfarger og blomster og fruktige tetyper!

glamouringeniøren sa...

Det skal jeg forsøke å få til!

Har en smarrig gulrotkake-oppskrift som jeg må få prøvd, og når man bor alene er det ikke å anbefale å bake kaker uten å invitere noen til å hjelpe til med å spise opp :)

Miss Golightly sa...

Hva er din favoritt KUSMI te type? Vet du om et annet sted enn Gutta på hauen hvor man kan kjøpe den? Utenom nettbutikken selfølgelig:)

Glamourbibliotekaren sa...

Miss Golightly: Java (ved siden av Gutta), Kaffa, Food Story, og flere interiørbutikker vil jeg tro - R.O.O.M muligens? Min favoritt er Bouquet de Fleurs.

Populære innlegg