fredag, mai 27, 2011

Glamorøs fredag


God morgen!
Dagen startet meget bra med et timeslangt kafébesøk med en god venninne som jeg ikke har møtt på lenge. Pøsende regn gjør meg som vanlig glad og kreativ, så dette skal nok bli en bra arbeidsdag også. Her skal både skrives og musikkforskes!


Dinglende øredobber fra søndagsmarkedet på Blå for noen år siden, et skjerf med et noe surrealistisk jakt-motiv fra en bruktbutikk i Marais (tre euro!), og min evige yndling Coco er dagens glamoureffekter. Og røde lepper, det hører jo sammen med regn, det vet dere. Chopin også, så her får dere regndråpepreludiet.



Ha en fin dag alle sammen!





36 kommentarer:

Tea sa...

Takket være deg og din blogg ble det hengende øredobber her også, ellers ganske uglamorøst. Men siste jobbdag før helg, lesedager og eksamen onsdag. Bare det å lese din blogg tidlig en fredagsmorgen er jo glamorøst. Ønsker alle og glamourbibliotekaren især (:)) en fortreffelig fredag og påfølgende helg.

Tea

Ine sa...

Høres ut som en bra start på fredagen! Her starter jeg med bananmuffins og kaffe, Anna Järvinen som selskap og få ytre glamoureffekter foreløpig. I kveld skal jeg feire bursdagen til ei god venninne, så da blir det fin kjole og røde lepper! God helg!

HildeSofie sa...

Riktig god morgen i regnværet som har inntatt både inn- og østlandet!

Her er det Earl Grey i koppen, P1-morgen på radioen, og mengder jobb som må gjøres i løpet av dagen, planer som må legges og telefoner som må tas. Puh, godt det er helg snart!

I går fikk jeg plutselig to billetter til Forces of the Northern Night i Spektrum i morgen - svartmetall møter symfoniorkester, med KORK og Dimmu Borgir. En venninne vant hele ti billetter, og hun kunne jo ikke bruke alle selv :)
Jeg tror det blir en spesiell og fin opplevelse, selv om svartmetall ikke akkurat er det jeg pleier å høre på til vanlig.

Ellers skal helgen brukes til å slappe av, se på film og lese bok!

En riktig fin helg til alle - regnvær eller sol!

barnebibliotekaren sa...

Her startet glamouren allerede for et par dager siden da mammaen min kom på hyggelig besøk og ble et par dager. Ungene har ikke mormorbesøk for ofte, så vi har kost oss med det :-)
Dagen i dag startet med møte, fortsetter med litt skrankevakt før helgen endelig kan blåses i gang. I morgen skal jeg på 25 års russejubileum,- det kan bli riktig festlig...
Antrekket er jeans, bluse og cardigan. Også her er det hengeøredobber,- sølvhjerter. Dagens duft er Gucci Rush.
God helg til alle!!

koristen sa...

Jeg må innrømme at regnvær ikke er det mest inspirerende jeg kan tenke meg, men jeg prøver! Lilla paraply fra Lisbeth Berg hjelper. Ellers er den ytre glamouren begrenset, men litt gull og perler er på plass, samt Chanel No 5 bak øret.

I dag skal den runde dagen jeg fylte sist helg feires her på jobben. Jeg har feiret og blitt feiret i en uke, og det er definitivt glamorøst :-)

Hilde Sofie - jeg så litt av KORK og Dimmu Borgir på tv igår, og det så veldig spennende ut :-)

God helg til alle!

Line sa...

Fredagsglamouren her i nord er foreløpig dongeriskjørt og rosa bluse,dessuten tanken på at helga nærmer seg om få timer. Jeg har ved som skal stables, et koselig arbeid som passer bra til Ringenes Herre på lydbok. I stua mi står en nyinnkjøpt tosebutkett i rosa og hvite sjatteringer, og i kveld blir det kvalitetstid på Skype.
Dette er et godt sted og telle de positive tingene i livet:-) Takk.
God helg til glamourbibliotekaren og alle andre her

Elisabeth sa...

God morgen fra et overskyet og kjølig Bodø! I går gledet jeg meg over å se multe i blomst da jeg var ute og orienterte med hunden, i dag var det kaaaldt da jeg dro på jobb.

Dagens glamour kommer i lunsjen: Ferske, hjemmelagede vårruller fra i går kveld, laget av min supre venninne som er Asiafrelst og har bodd i Kambodsja og reist mye i hele det nabolaget. Og i kveld skal jeg med samme venninne på premieren av Hangover2 - satser på å få le litt :)

God fredag og god helg!

Supermormor sa...

Startet dagen på Sats, diamanter på finger og i ørene. Dufter D&G, deilig fredag.

Sara sa...

Jeg skal på Hammam i dag! Tre timer med skrubb og massage skal sitte godt. Siden skal jeg møte makker og mini for å spise macarons og feire nest siste kveld i Paris.

Fagbibliotekaren sa...

God fredag!

Effektiv i regnværet - der sa du det. Har gjort unna mye på arbeidsdagens må-gjøre-liste allerede, så nå unner jeg meg en pause med kaffe og A-magasinet.
Planen for helgen er ytterst få og det er fint. Leiligheten er nyvasket, mangler bare noen blomster og påfyll av kjøleskapet. Jeg har bok som skal leses, filmer som skal sees og kryssord som skal løses. Og en samboer i eksamensinnspurt som skal få kyss og oppmuntrende heiarop.

En riktig god helg ønskes dere alle.

glamouringeniøren sa...

God glamorøs fredag!

Her har jeg tatt meg et lite jobb 5-minutt. En deilig soya-latte og en sjokolademuffins ved min side. Herlig herlig og farlig farlig med kaffebar i bygget :)

Dagen startet som vanlig tidlig, møte allerede kl 08 i dag. Derfor ble ikke glamourrapport prioritert før nå. Antrekket er det vanlige, jeans, helt nye faktisk, mørkeblå og farger av på alt (likte lappen som fulgte med "unless you want to incorporate Picasso's Blue Period into your wardrobe, wash seperately"!), hvit skjorte og blå dressjakke. Stort grønt skjerf og knall oransj-røde negler. Duften er Hermes Rose Ikebana, men jeg skulle ha valgt Un Jardin Apres la Mousson med tanke på været :)

I kveld skal jeg gjøre ingenting annet enn å ligge på sofaen og kanskje teste ut peisen, og i morgen skal jeg på prøvetime på pilates her i min nye Oslo-by. Gleder meg til å ta det opp igjen.

Ønsker alle sammen en strålende helg!

Alt godt sa...

God morgon! No kjenner eg at eg er litt misunneleg på den hammam-turen til Sara, det er ei fantastisk oppleving. Men eg har hatt det fint i mitt eige hammam på loftet, no er eg i raudt og jeans, med bursdagsøyredobbar og bursdagsparfyme på, 34 Boulevard St. Germain. Den luktar verkeleg som ein parfymebutikk!

I dag skal eg møte to fine damer, så blir det quiz på bohemen og til slutt Yann Tiersen-konsert. I morgon vender vi nasa mot Telemark, for å feire kjæresten si mor, som har bursdag. Søndag kveld planlegg eg å la Altinn få ta imot skatteopplysningane mine for 2011. Eg ynskjer alle, og bibliotekaren især, ei fin helg!

Sørlandspige sa...

Det som trigger fredagsglamouren mest er det faktum at det er - ja, FREDAG! Regn eller sol, varmt eller kjølig, helgeplaner eller mangel på sådanne: det er alltid noe glamorøst å finne i situasjonen, synes nå jeg!

I det ytre har jeg brukt litt ekstra tid foran speilet: øyenskygge og leppestift i plommefarge som silkegenseren, etpar minutter på sveisen, regnet til tross, og et streif over ansiktet med det nye, dyre mineralpudderet. Resten av tøyet er snusfornuftig regn- og hufsetilpasset, men litt silke gjør alltid susen!

Den indre glamoren ivaretas ved at jeg skal ha med meg noen eldre venninner på en omvisning i dag, noe vi gleder oss til, alle. I morgen er det parforholdet som skal pleies - kjempehyggelig, og helt uavhengig av været :-)

God helg til alle!

Mynte sa...

Jeg blir så glad av å lese alt det fine dere skriver! God helg til alle!

Jeg sitter på kontoret og registrerer bøker, senere i dag blir det skrankevakt. Det er så rolig og godt når det regner ute. Oppfriskende! Jeg blir i godt humør!
I dag har jeg kjole over buksene, ballerinasko, gulløredobber og et langt halskjede. I kveld blir det taco og sjokolade, fullt av badeskum og bobler i badekaret for barna, og kanskje en film for de voksne (ikke samtidig).
Jeg er litt usikker på om vi blir i byen i morgen, eller om vi stikker en tur på bygda. Ser an været.
Dere er supre og løfter fredagen!

Kristina sa...

Selv om det er eksamenstid og jeg burde stresse med farmakologi og organsystemer, startet jeg dagen kl 8 med en time intervalltrening i bassenget, etterfulgt av en lang dusj og herlig badstu.. Nå har jeg spist frokost og trekt en kanne te og er klar for å donte dagens dont ;)
Du burde flytte til Bergen, her ville kreativiteten din virkelig blomstre..
Men i dag skinner faktisk solen, og det gjørt godt.
Ha en strålende dag og helg!

trine sa...

Det er fredag, og for en uke siden leverte jeg masteroppgaven jeg har jobbet med det siste året. Dagen i dag er glamorøs, jeg har "landet" og nyter en rolig formiddag på et ryddig kjøkken med radio, kaffe og Morgenbladet. Neglene skal lakkes og klær skal vaskes i løpet av dagen. Helgen er tom for planer, og det er deilig!!

God helg, alle sammen!

Tuva sa...

I Praha regner det, og etter 10 dager med sol og nærmere 30 grader er det faktisk ganske deilig!

Nå skal det straks trenes, og resten av dagen skal jeg lese bok og slappe av. Ferie!

I morgen drar jeg tilbake til Oslo, og kvelden skal tilbringes i middag med tegneserieskaperne som gjester Oslo Comics Expo. Ellers skal jeg gjøre mye skolerelatert og hjelpe en venninne med en oppgave som skal leveres.

God helg til alle!

Anonym sa...

God formiddag!
Her er det lett regn, overskyet og behagelig jobbetemperatur på kontoret. I kveld er det damenes aften hos kollega med (nesten) nytt hus. Håper på stille og fint vær så vi kan sitte ute og skue ut over vårgrønne jorder og høre på fuglesangen - "...en kväll i syrenernas tid och guldregnens månad".
Hegepege

Jenny B sa...

Tack för den romantiska ljudillustrationen till regnet! Det gör ju gråvädret litet lättare att ta. :)

Idag är jag trött efter ett biobesök som blev sent igår, men har röda läppar och en Lacroixscarf runt halsen. Jag älskar mina sidenscarves! Ikväll skall jag prova det nya programmet på Body Balance, och hoppas att det är lika stärkande och uppmjukande som de senaste. Sedan skall jag ta det lugnt i soffan hemma, men jag skall komma ihåg att boka en biljett till en vacker konsert imorgon!

Ha en fin helg!

hege sa...

Tusen takk for at du utvider min musikkhorisont Glamourbibliotekar! Jeg har lært å kjenne så mye ny musikk av deg! Det gjør meg glad langt inn i hjerterota hver gang du tipser om musikkstykker, eller lager glamorøs radio, for da vet jeg at jeg kommer til å oppdage noe nytt som jeg mest sannsynlig kommer til å elske!
Så, mitt glamorøse innslag til morgenen i dag var/er å oppdage Regndråpepreludiet og å utforske mer av Chopin - mens jeg titter ut på en grå og regnværstung Trondheim!
Fiiin start på dagen!

Glamourbibliotekaren sa...

Fridag i dag og jeg har også startet dagen mømed å møte en venninnetil frokost. Kjempehyggelig! Nå er det noen timer med litt handling, ryddig og fiksing før en treningsøkt skal innlede helgen.

Sparsomt med glamoreffekter annet enn en godfølelse om at livet er herlig. Beskjeden leppestift i hudfarge og Calvin Kleins Beauty bak ørene. Også de nye turkise Converseskoene som jeg kjøpte i går! :)

Lene sa...

helt sant sørlandspige, bare det at det er fredag er jo glamour i seg selv!
idag; standupfestival ¨på latter. i morgen; ingen verdens ting, håper jeg. sofa, te, bok, vin. eller kanskje kino? åh, så deilig å ikke ha planer :)

berlinløvinnen sa...

Fredagsaviser og kaffe fram til nå. Mye regn her også, men gir seg nok litt etter at huset er shinet opp noe. Gleder meg til løpeturen etterpå, til filmer og fotballkamper og sang senere i helga. Dessverre er min bedre halvdel på jobb det meste av den, skulle gjerne delt alt dette med ham. God helg!

Jazzku sa...

Fridag-fredag, hvilket som oftest betyr lite ytre glamour før klokken 12 for min del.

Jeg startet dagen i ekstase da jeg åpnet en fersk pose Fleur de Geisha og ble bombardert av en fantastisk lukt.

Dagens neste høydepunkt ble å lytte til Rufus Wainwrights "Shadows" mens regndråpene sneglet seg nedover vinduene..

Nå tror jeg det blir en dusj og lakking av negler.

God fredag!

Fru Fortuna sa...

Det regner i Trøndelag også, men jeg har ferie og innleder helga med smuldrepai av rabarbra fra egen hage. Herlig!

Kvelden skal tilbringes med gode kolleger på vår årlige vinmiddag. Glamoureffekter i kveld er en liten dusj Gucci Flora og en nyinnkjøpt nydelig, rosa tunika som framhever min stadig voksende mage! (Nei, jeg skal ikke smake på vinen i år :))

God fredag og god helg til alle!

Stine Arkeologine sa...

Her var det masse fin fredagsstemning, som sørger for ekstra skrivemotivasjon på ukas siste arbeidsdag. Stå på i en siste innspurt alle sammen, snart er det faktisk helg! Her i huset har vi besteforeldre (dvs. mine foreldre) på besøk, som akkurat nå forbereder middag og dessert (hurra!) og sørger for glade barn uten at jeg så mye som løfter en finger. Det er glamour, det. :-)

Takk for fin lesing/lytting denne uka, og en riktig god helg til alle her inne!

Siri sa...

Dagen begynte med kaffe med venninne på kafé, med Annick Goutal-parfyme og verdens fineste nye skinnveske. Har fortsatt dagen med innkjøp av MAC Wonder-woman lipglass og mineralpudder. Vakker dag, med Jamie Woon på øret. Helgen bringer lørdagsjobb, men også venner i mengder. God helg!

S sa...

Dagens glamour var en lang dusj etter nærmere en uke med heftig forkjølelse og særdeles dårlig form. Deilig å komme i klærne igjen, og føle seg litt velpleid selv om jeg fortsatt har rød nese og hovne øyne.

Vet ikke helt hva helga bringer; har ikke lagt noen planer da formen har vært så dårlig. Har lyst til å dra til et gartneri i nabobyen og bruke litt penger på hageblomster. Begynner vel å bli trygt her nå med tanke på nattefrosten. Ellers blir det vel å fortsatt pleie helsa og få huset på rett kjøl etter ei uke med minimalt med husarbeid.

Ønsker dere alle en rikig god helg!

Synne sa...

Jeg har hatt eksamen i dag, så jeg tok helg ganske tidlig, og det føles bra. Jeg benytter denne småkalde dagen til å bruke en av mine favorittstrømper, som jeg egentlig hadde lagt vekk for sommeren, sammen med et av mine fineste skjørt. I kveld skal jeg feire bursdag, og det er det beste jeg vet, og på toppen av alt så er det min egen. Jeg er født femte juni, men feirer i kveld - hurra for meg! God helg til alle!

emma sa...

Når dagen begynner med forsovelse og så blåbærsmoothie utover hvit favorittgenser, og forsetter med særdeles utrivelig hendelse på jobb, er det jammen bra en har noen ting som minner en om hverdagens lysere sider også. Som å ta seg noen minutters pause med denne bloggen, og bli minnet om at man alltid kan hente litt glamour i enkle småting som for eksempel kaffekoppen som nytes til lesingen. I tillegg endte arbeidsdagen med møte med en pasient av den typen som minner meg på hvorfor jeg jobber i denne bransjen og på hvor priviligert jeg er som får møte og hjelpe så mange herlige mennesker. Han får være min glamoureffekt i dag!

Frøken Desibel sa...

Fredagen hadde en særdeles trøtt start, og har egentlig ikke tatt seg opp mye så langt. Ser fram til å ta helg, har vært en travel jobbeuke, og det blir ikke roligere med det første. Men, som tydeligvis er dagens tema her, så er det veldig inspirerende å lese alle innleggene. Det hjelper på humøret:-)

Har klart å dra på meg en kjole, og skal etterpå trene med min søster før hun får en hjelpende hånd på i Ikea i retur for å ha blitt med. Styrketrening er mest moro når man er to. Da er det også lettere å utfordre seg selv.

Ellers blir det sykling, jobbing, trening, kaffe, og noen rolige stunder for meg selv. Trenger litt tid til å trekke vejret.

Ha en fantastisk fin fredag og helg alle sammen. Nå ser det jammen meg ut som om det er i ferd med å lysne litt ute også.

Mariaflyflyfly sa...

Min glammie fredag startet med god gammeldags forsoving og stressing (men koselig stressing) med sønn til skole og tur med hund. Etterpå gikk jeg innom en hyggelig café/muffinsmakeri for to kaffe`r og to små sjokobiter, som skulle fungere som ren og skjær bensin før vasking av hus. Makan, det er overgang fra 64 til 200 kvm OG hage!! Fint OG foreløpig litt bekymringsverdig.
Men nå, når jeg sitter her i nyvasket hus, med en kaffekopp og duften fra et antall syriner rundt omkring i vaser og små glass rundt omkring, da føles glam`en. :)
Sønnen har tre kompiser på overnattingsbesøk og selv får jeg to meget gode venninner på champis og tapes etterpå! Så blir det tur i skogen i morgen, forhåpentlig deilig middag med gutta mine på kvelden, og fotballkamp med sønnen søndag. Finfin maihelg her i hovedstadens sydlige utkant.
Ha en god en!
Aqcua di Parma-hilsen fra meg :)

Anaruh sa...

I dag har jeg hatt fri, og valte og tibringe dagen i Glaomurbibliotekarens fotspor: te og gulrotkake på KaffeGram, byvandring rundt St. Hanshaugen og rød leppestift. Har hatt en super dag, og nå skal jeg planlegge neste lydbok som skal høres, og drikke nyinnkjøpt te til arbeidet. Ha en flott kveld!

SURRESILJE sa...

Tusen takk for den fineste fredagssangen! Likte meg her, så legger meg til som følger!

God helg!

marianne sa...

Ja, nå har det rukket å bli lørdag, men fredagen min var glamorøs på følgende måter; hvit og lyseblå småblomstret bluse og deilige, myke bukser. Rosa chanel- lepper og Aksel Sandemose på bussen i regn. Dessuten et fantastisk undervisnings- øyeblikk der ti unge damer ropte av sine lungers fulle kraft (for å øve på å ikkeha fislete damestemmer til muntlig eksamen). Ikke nok med det. Jeg fikk et par strikkede pulsvanter med et haikudikt på hver hånd av en elev som strikket disse i forbindelse med en norskoppgave tidligere i år. *fine jobben*

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle rapporter! Det er så fint at dere blir inspirert av hverandre! Og Bare Hege, tusen takk for dagens hyggeligste melding. Intet gjør meg mer glad enn å få utvide musikkhorisonter :) My mission in life.

Populære innlegg