søndag, mai 01, 2011

Siste dag i april

Siden det kongelige engelske bryllupet foregikk midt i arbeids-/skoletida, inviterte jeg til et lite teselskap dagen derpå - med en highlightsutgave av vielsen (fast forward-knappen er suveren i blant!). Den ene gjesten er ni år, og sist vi så kongelig bryllup sammen var hun to måneder (Märtha Louises bryllup).

Pent porselen og sølvtøy må til.



Og fine gamle bestemorsydde duker.




Og en marengskake med jordbær!



Nydelig brud, fine grønne trær i kirken, og mye vakker musikk.



Men vi ble enige om at min selskapshatt fra New York er mye finere enn noen av de kongelige hattene. Britisk hattemote kommer jeg aldri til å forstå.


Dessuten passer hatten fint til kjolen min.




Og morelltreets blomster dufter himmelsk!

7 kommentarer:

Bringebær sa...

Wow! En fest helt i mitt hjerte...

Ine sa...

For et selskap! Og for en fin hatt! Jeg ønsker meg en hatt nå til sommeren. Jeg er helt enig i at bruden var nydelig. Fantastisk kjole!

Anonym sa...

Det ser ut som om du har hatt ein særs hyggeleg dag! Tommelen opp for både hage og porselenskoppane. :)
Ha ein fin 1. mai!

Synne sa...

Du må ha vært superfin i den kjolen og den hatten! med de mange koselig detaljene ble det sikkert et flott selskap!

Lise B sa...

Så fint et selskap! Og hatten din er MYE finere, det må jeg virkelig si. Den mest grusomme, og det sier ikke så rent lite, var Victoria Beckham sin. Ikke si det til noen, men jeg synes hun så skrekkelig ut. Da var nok du myemye finere

Glamourbibliotekaren sa...

Bringebær: Ja, det var veldig hyggelig! Fin pynt, men ellers casual.

Ine: Jeg trenger også en sommerhatt - for å beskytte hodet! Jeg har hatt tilnærmet solstikk et par ganger.. ikke moro.

Lektorspire: Takk det samme!

Synne: Jo takk! Forbipasserende glodde intenst da jeg stod ved veien og ønsket mine to gjester velkommen, haha! En gigantisk rosa hatt er vel ikke helt hverdagslig.

Lise B: Takk! Ja, hun ser jo bare deppa ut stakkar. Det ble ikke bedre med den teite hatten heller.

koristen sa...

Du var helt garantert finere enn både Victoria Beckham og døtrene til prins Andrew :-))) Og selskapet så koselig og sommerlig ut!

Populære innlegg