tirsdag, juni 14, 2011

Etterlysning

Hvor har det blitt av Twinings svarte ferskente? De siste årene har jeg kun funnet den i en samleeske med fire-fem forskjellige sorter, og nå finner jeg ikke den lenger heller. Ferskenteen var en av mine yndlinger da jeg var yngre, og absolutt en "staple" jeg vil ha i skapet til enhver tid. Den minner meg om forsommer, regn, Deutsche Grammophon-LPer og skoleferie.

Noen som har sett den i Oslo i det siste?


(obs! Må ikke forveksles med fersken-pasjonsfrukt-teen)

Alle Twinings-tips mottas med takk!

15 kommentarer:

wine-fueled narcissism sa...

Jeg har også vært litt på utkikk etter denne, men siden jeg ikke har hatt hell så langt fant jeg en variant på Søstrene Grene som jeg drikker som erstatning. Jeg husker ikke navnet, men den kommer i en kvadratisk eske og koster ca 14,-.

:)

hh sa...

Merket Ahmad Tea (føres i de fleste innvandrerbutikker) tror jeg, har svart te med aprikos. :-)

ida sa...

Lipton har en peach mango te, den er ikke så ille.

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for det, jeg kjenner til mange andre ferskenteer, men det er akkurat denne fra Twinings jeg er ute etter :)

Anaruh sa...

Ååå, jeg kan også huske denne, men jeg har ikke sett den på flere år?

I fjor fant jeg et par poser hjemme hos mamma, og "stjal" dem med meg.

Det samme er vel med teen med (mark?)jordbær? Den kan jeg heller ikke finne lengre... Kanskje de slutter å lage (importere) noen sorter når andre og nye kommer?

Mariann sa...

Ta en tur innom en verdensmatbutikk, der har jeg funnet tesorter jeg ikke finner i ordinære matbutikker. (og ja - fra Twinings også :))

Anonym sa...

Du kan få tak i denne på amazon. Er nok ikke samme prisen som det ville vært her hjemme, men betaler kanskje litt ekstra.

Anonym sa...

Send en mail til twinings å spør? :)

Kristine sa...

Teen er ikke i det norske sortimentet lenger,dessverre:

http://www.haugen-gruppen.no/produkter/0/19724/19620/19535/dagligvarer/varmdrikk_tilbehor/twinings.aspx

Glamourbibliotekaren sa...

Nei, det måtte jo være om en eller annen butikk har importert den fra utlandet. Hmmm. Har fremdeles ikke gitt opp håpet :)

Kirsti sa...

Gå til kilden og finn ut at de antagelig ikke produserer den lenger. Jeg kan ikke finne den:-( Men kanskje jeg ikke har sett godt nok etter: http://www.twinings.co.uk/

Men ikke gi opp håpet om et restlager! Lykke te;-)

Glamourbibliotekaren sa...

Nettopp, det er slike restlagre jeg egentlig spør etter :)

Anonym sa...

Regner med de har denne i Sverige. Jeg elsker vaniljteen fra Twinings og den selger de kun i Sverige. Maximat på både Svinesund og Nordby har et kjempestort utvalgt innen te. Sjekk også Eurocash på svinesund. Tror du kan finne den der :) jeg hamster hvertfall masse forskjelli te når jeg er der :) Billig er det også!

Jorunn Alice sa...

Denne bringe fram intense minner om skøytetur og -10 grader. Fryktelig søt ferskente på termos og kalde fingar, delt mellom to bestevenninner på ca 8 år. *mimre*

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Det er nok lenge siden jeg har sett den i Sverige også, dessverre. De har den ikke på Nordby. Vaniljeteen kjøper jeg dog der :)

Jorunn Alice: Koselig! :)

Populære innlegg