mandag, juli 11, 2011

En fin presang fra en bloggleser


Hvem har vi her?



Wagner, Beethoven, Mozart, Chopin...


Voltaire, Schiller, Goethe, Shakespeare...



... og Audrey, Humphrey, John Wayne, Frankensteins monster og Charlie Chaplin.


Denne serien med morsomme teposer har jeg sett kun i form av den norske og den svenske kongefamilien - jeg visste ikke at de fantes med forfattere/filosofer, komponister og skuespillere! Men det fikk jeg i presang fra den snille bloggleseren Lektorspire, som hadde funnet disse i en butikk og tenkt på meg! Tenk det! Så fint!


Først ute er Goethe. Han sitter henslengt i sitt badekar (alias min tekopp) og gløtter litt olmsk bort på brudebildet vårt. Jeg tror han er sjalu.


Tusen takk, lektorspire!

8 kommentarer:

Ine sa...

Haha, så utrolig fine! Har også bare sett kongefamilien, men disse var jo mye morsommere. Kos deg med teen og det flotte selskapet :)

Mari sa...

Slike teposer har jeg sldri sett før, men haha! Så utrolig fine! :D Tror ikke jeg hadde hatt hjerte til å bruke dem opp!

Tonje sa...

Så stilig! Var det skrevet noe om hvor de ble kjøpt? :)

Synne sa...

Ooh, jeg liker slike! Har sett politiker-pakke også (da kan man jo velge hvem man vil gi et behagelig bad og hvem man vil la koke litt...) Så morsomt og hyggelig!

Anonym sa...

Så fint at du likte dei! Med omsyn til den tilbakelente posituren ser det ut som Goethe har tatt seg særs til rette i det nye badekaret!

Tonje: eg kom over dei i universitetsbokhandelen i Heidelberg, men dei kan óg bestillast på Donkey Products si heimeside.

http://donkey-products.com/shop/de/tea-party

sol sa...

Fjongt! Jeg har den britiske kongefamilien, men har ikke lyst til å ha prins Charles i tekoppen...:-)

Tonje sa...

Tusen takk, lektorspire!

Regnboge sa...

For ein triveleg ting å ha!

Populære innlegg