torsdag, august 25, 2011

Oljer

Oljer er et bra alternativ til bodylotion. Har man det travelt, kan man ta på olje i dusjen rett før man er ferdig, f.eks. mens man skyller ut balsam fra håret - bare ta en håndfull olje og påfør huden, så vil vanndråpene legge seg som perler. Stilig! Så skrur man av vannet, tørker seg veldig forsiktig, for man vil ikke tørke bort all oljen. Man bare gnir den fort inn etterpå. Eller man kan ta på olje som om det var en bodylotion - massere inn etter at man har dusjet. (Kanskje best om kvelden når man skal ta på en lett pysj, for klissete armer er ikke så delikat når man skal kle på seg til en arbeidsdag.)

Jeg liker gjerne oljer som dufter litt tropisk av sommer og sol, og det kommer nok av at det var mitt ungdomssvermeri med Yves Rocher som introduserte meg for fenomenet. Hans Monoï de Tahiti var fast inventar hos meg hver sommer - og er det fremdeles. Med den føler jeg meg som en mørkhåret skjønnhet fra Tahiti med en gardenia bak øret.

Fra venstre: Monoï Tiki Tahiti Tiare, Island Essence Tropical Vanilla massage & bath oil, Monoï de Tahiti fra Yves Rocher, Monoï Tiki Tahiti Vanilla, Happy Heart Body Smoothie i duften Happiness, og Hugo Naturals Vanilla Chamomile Baby Oil. De to sistnevnte bruker jeg utelukkende som bodylotion (og ikke i dusjen).

Monoï Tiki Tahiti, Island Essence og Hugo Naturals har jeg kjøpt hos iHerb (her er mer info), Yves Rocher-oljen hos Yves Rocher, og Happy Heart kan kjøpes hos nettbutikken Best av alt. Såvidt jeg vet, er alle disse helt uten skumle stoffer.



3 kommentarer:

S. sa...

De ser skikkelig deilige ut! Hvilken liker du aller best?

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg tror jeg liker den vanilje-monoïen best faktisk. (Jeg er en vaniljeperson!)

Anonym sa...

Lekkert!

Populære innlegg