søndag, august 28, 2011

Søndagstur

Vi nordmenn er heldige. Vi er velsignet med MYE natur i landet vårt. Samme hvor man bor, skal man ikke reise mange minuttene før man er ute i guds frie natur.


Der røsslyngen er på det vakreste nå.


Og hvor det er lysegrønne verdenskart på bergene.


Vi vandret i marka i dag, med Glamourgemalens old-school-termos i sekken. Den heter til og med Vogue.


Endeløse motiver.


Og fremdeles mye blåbær!


Nydelige grønnfarger.


Og mystiske stier inn i mystiske skoger.


Finnes det finere beliggenhet for en hovedstad? Fjord, kyst, skog og fjelltopper i umiddelbar nærhet.


7 kommentarer:

eli sa...

Vakre bilder fra augustsommeren! Takk for at du deler med oss!

Ingvild S L sa...

Åh, nydelig!
PS: min barnsdomstermos var av samme sort, bare lavendel :)

Bente sa...

Jeg er så enig med deg! Oslo er en fantastisk hovedstad :) Akkurat i dag la vi turen til Botanisk hage (også et pluss ved denne byen), men vanligvis trasker vi mye i Marka. Det er fint for både store og små.

Katrine sa...

Nydelige bilder på fotografiets dag!

Glamourbibliotekaren sa...

Eli: My pleasure!

Ting som gjør en glad: Min barndomstermos var en tykk liten sak med Sesame Street på. Dette var ti år før Sesam Stasjon gikk på NRK. Jeg trodde det var bilder av Muppet Show-figurene, som jeg elsket, men kjente egentlig ikke igjen noen av dem. Veldig rart.

Bente: I går duftet skogen av den velkjente "skolestart-utegymtimer med orientering og kompass og en smule oppgitthet over at et nytt skoleår er i gang"- det er fint å kjenne den duften når man ikke lenger blir schleppet rundt i skauen av en overentusiastisk gymlærer, men går der av egen fri vilje!

Katrine: Se, det gikk meg hus forbi. Da skulle jeg lagt meg enda mer i selen!

Glamourlektoren sa...

Ja, Oslo er helt unik slik! Nydelige høstbilder. Selv tok jeg søndagsturen i nærområdet, med innlagt konsertgudstjeneste med kirkekor som sang en motett av Bach og som ellers satte et himmelsk preg på salmesangen! Fullsatt kirke midt på formiddagen. Det var så fint å rusle ut i det grønne igjen og hjemover, fylt av kormusikken og en ro jeg ikke har følt på lenge.

Glamoursjefen sa...

Nydelige bilder og illlustrerer egentlig veldig godt hvorfor jeg liker å bo i nettopp denne hovedstaden! :)

Populære innlegg