torsdag, september 29, 2011

YM, august 1991

La meg presentere: Young & Modern, august 1991!


Jeg husker faktisk ikke når jeg fikk dette, eller hvem som kjøpte det. Spiller ingen rolle!



Ja takk. Men reglene gjaldt ikke for tenåringer som bodde i Norge. Hadde noen av dere parfymen "Tribe" forresten? (øverst)



Tennisgutter blir spurt om worst dating disaster. En nordmann blant dem.



I spørespaltene fant man gjerne fine illustrasjonsbilder. F.eks. min idealhårfrisyre på den tiden. Og fine høstfarger ved vannet.


I reklamene dukket kommende filmstjerner opp. Bondbabe Denise Richards, for eksempel.



Denne hudpleieserien fant jeg i Sverige sommeren etter. Hudvannet luktet neglelakkfjerner, akkurat som Clinique sin tretrinnsserie. Ingen stor suksess, selv om Denise sin hud var prikkfri.



Interessante historier fra virkeligheten om - for en kjæresteløs tenåring - stadig like uvirkelige tema.



Men derimot flotte oppfordringer om å bruke rød leppestift, på en elegant og naturlig måte! Veldig fin makeup. Mørke bryn!
(Dette var året før alle begynte å nappe dem bort for å ligne de anorektiske uttrykksløse alvemodellene)



Og matchende neglelakk! Korte negler er finest den dag i dag også.


Samt et intervju med River Phoenix, up-and-coming tenåringsidol, som snakket om miljøvern og kampen mot narkotika og sin hippie-barndom. To år senere var han død - av overdose.


5 kommentarer:

Line sa...

Artig tilbakeblikk selv om jeg aldri leste YM. Høsten 91 bebynte jeg mitt russeår på videregående... Så trendene husker jeg godt.

Synes som deg korte velstelte negler er flott. Bilde du viser er veldig fint.

Ha en superduper dag.

mari sa...

Hei,
Etter en lang, god jobbetur, drikker jeg hvitvin og te, leser og hører fin musikk. Tipper du gjør slikt hver dag, hehe. Bloggen din er det kosligste jeg har vært innom.

Høsten 1991 var jeg ikke født!

Glamourbibliotekaren sa...

Line: Ja, utrolig nok er det enkelte tidløse greier i disse bladene! Men når jeg senere (til våren) presenterer Seventeen magazine fra mars 1989, the prom dress edition, kommer det noen sjokk vi helst vil glemme :)

Mari: Te, lesing og fin musikk er blant mine daglige greier, ja! Helt klart! Hyggelig at du liker bloggen! :)

fru winther sa...

Åh, sånn frisyre drømte jeg også om! Desverre var jeg fra naturens side utstyrt med krøller (som jeg hatet), og var flere ganger på randen av å gripe til strykejernet. Heldigvis ble jeg stoppet...

Hege sa...

Tribe-flashback! Vekke mange minner :)

Og du... Noen liker faktisk Cliniqe sin tretrinnsserie...

Populære innlegg