torsdag, november 24, 2011

Torsdagsbilder

I dag var det tid for lunsj med gode venninner på min yndlingskafé; Gram. Desserten er avbildet.



Te i mengder. Mango ble dagens valg.



En sving innom min yndlingsbutikk på Sagene - O. Mysterud! Der handlet jeg alt fra maling og tørkestativ til tekopper og lekebiler i løpet av mine tolv fine år i nabolaget. En liten investering ble det i dag også.



Og på Løkka måtte jeg innom det nye focacciabakeriet i Markveien.



Olaf Ryes plass - tenk så fint det er her når snøen kommer!




Dagens fangst vol 1: Surdeigsbrød fra focacciabakeriet.



Dagens fangst, vol 2: Old-school juletrelys fra Mysterud!


8 kommentarer:

Alt godt sa...

Mysterud er gull! Vi var innom der då vi fekk vår yngste, vi hadde badekar men trengte ein balje. Han sjølv ropte: Mor, har vi babybadekar? Er det en gutt eller en pike, spurte ho frå lageret. Det er ei jente, sa eg. Så bra, ropte ho frå ein stige. Vi har bare rosa! (Veslebroren bada også i baljen tre år seinare, så den var kjønnsnøytral.)

Si at de må ha rumpevaskefat! Kom det så frå dama i stigen. Det rumpefatet har vi framleis, no brukar vi det til fotbad og liknande. Fine folk!

Glamourbibliotekaren sa...

ja nettopp, sånn er det der! Jeg kunne gjort hele julehandelen der inne.

Maren sa...

Gulrotkake på Gram er noe av det beste som finnes!

Line sa...

Av beskrivelsen må Mysterud være den butikken der det føles som man går inn i en tidsmaskin og kommer inn i fortida:-) Jeg liker den kjempegodt og prøver å komme innom der når jeg er i Oslo. Det er desverre en studn siden nå. Et av mine kjøp derifra står fremme til fri avbenyttelse av ungan eller hvem som ellers kan ha bruk for min " Aleksander trekkoppmus" Navnet har han fra en yndlingsbarnebok jeg hadde da jeg var liten. Gleden var derfor stor da jeg fant mitt eget eksemplar ca. 30 år etter:-)

Synne sa...

Gulrotkake, mangote, focaccia og små juleinnkjøp høres ut som ingredienser i en ganske optimal torsdag, synes nå jeg!

Glamoursjefen sa...

Herlig rapport og for en fin dag du hadde! Det er vel når jeg leser slike rapporter jeg synes det er enda mer urstusselig med alle disse kjøpesentrene... Og Old school juletrelys må det være. Helt klart!

Ine sa...

Focacciabakeri i Markveien? Oi - det har ikke jeg fått med meg. Må sjekke det ut snarest.

Jeg liker så godt at man får en stor kanne te på Gram. Og den gulrotkaka ser nydelig ut. God helg!

Kaisa sa...

Foccacierian i Markveien er super! Og de croissantene med eggekremfyll...
Stedet ligger ved litt overfor Villa Paradiso.

Populære innlegg