onsdag, desember 14, 2011

Kanolds

Å oppdage et ekte gammeldags konditori på en mørk og forblåst desemberdag er vel fint! Vegg i vegg med hotellet vi pleier å bo på i Göteborg ligger dette nyåpnede stedet, som drives av etterkommerne av det gamle karamellkokeriet i Gårda.


Der lager og selger de slike ting.
Det er nesten så man kan forestille seg at Madicken og Lisabeth trykker sine neser mot disken for å se på alt godiset.




Der kan man få ostekake med sitron og bjørnebær, og en liten liten marsipannisse i snøen.



Varm, ekte og mektig sjokolade med marshmallows.



Og en liten knekk servert på et bittelite sølvfat.

Fint!

9 kommentarer:

annikken - osloliv sa...

Å, der var vi sist vi var i Göteborg. Herlig sted, innehaveren var på plass da vi var der, hun var kjempesøt og hyggelig.

De hadde veldig god frokost der og:)

fru winther sa...

Å,så nydelig!

koristen sa...

Akkuat som om jeg ikke var sulten nok fra før.... :-)

Ellmine sa...

Hvor i göteborg ligger dette vidundelige stedet? er det Fliconrna Kanold det er snakk om ?

Regnboge sa...

Åh, eg får berre eit betre og betre inntrykk av Sverige. No må eg snart få meg ein tur dit, altso.

nuel sa...

Hei, og takk for bloggen din! Ble tipset av en venninne i sommer. Vi hadde en uke uten barn da vi malte bilder, gikk tur, spiste god mat og hørte på spillelistene dine. De er supre! Utrolig fin blanding av alt jeg liker å høre på. Du tar flotte bilder, og du skriver så hyggelig om ting. :)

Glamourbibliotekaren sa...

Annikken & fru winther: defintivt et sted å besøke igjen!

Koristen: man er IKKE sulten når man går derfra...!

Ellmine: ja, flickorna, som har utsalg et par steder i nærheten. Kafeen ligger på Grönsakstorget.

Regnboge: Go go go!

Nuel: så fint å høre! Jeg tror jeg blir aller aller mest glad når noen liker musikken jeg pusher :)

U9 sa...

Så koselig. Syntes det var noe kjent med Kanold-navnet, og da jeg tenkte meg litt om husket jeg det. På kontoret til min kollega henger et postkort med Kanoldreklame fra "fornstora da'r". Der reklameres med: choklad & praliner högfina kvalitèer. Og så er det bilde av en gutt i kortbukser, en terrier og en åpen konfekteske.

Glamourbibliotekaren sa...

U9: Herlig :)

Populære innlegg