onsdag, mars 14, 2012

Te: Påskete!

Hurra! Den er kommet!

I dag gikk jeg ens ærend til tebutikken for å se om påsketeen var på plass, og kjøpte sporenstreks to hekto - jeg må jo ha en pakke på jobben også. Den fine boksen med roser på fikk også bli med hjem. Påskete er hundre ganger bedre enn julete, og er en svart te med biter av appelsin, mango, eple og kirsebær - uten å være for fruktig.


Siden det åpenbare valget av kopp som matcher teen brukes som påskeliljeblomsterpotte for tiden (og resten av tilsvarende kopper befinner seg på jobben), fant jeg fram et annet gulmønstret servise - opprinnelig tenkt som hageservise og kjøpt på min yndlingsbruktbutikk på denne jord; misjonsselskapets gjenbruksbutikk i Risør. Jeg har middagstallerkener og alt mulig. Made in China. 



9 kommentarer:

Gråbekka`s Blogger sa...

Takk for te tips, skal også huske å kjøpe meg påskete:)Fin kopp:)

Ha en fin dag:)

Synnøve sa...

Minner meg på at jeg må sende Oslo-kontakter ut for å hamstre påskete til meg! Jeg går for Black cat sin, sort ceylon te med litt krydder men mest avrundet fruktighet, i mango-gaten. Enig i at påskete er mer brukandes enn julete, juleteene kommer gjerne i fine bokser men har det med å hope seg opp, blir alt for mye krydder.

Synne sa...

Ooooh, så herlig at den er på plass! Jeg skal sannelig sikre meg en pose. Jeg er litt opphengt i pu erh for tiden, men frisk fruktaroma blir fin variasjon!

ib sa...

Å et godt tips! Den må jeg se etter i helgen! :)

Anja sa...

Hvor kjøper du denne teen? På Majorstuen?

oppsummert sa...

Det er sant: Ikke lenge til påske. Spørs om all påskete er lik, tror ikke det. Den du har kjøpt frister. Kos deg med den!

lindater sa...

Oh..! Takk for tetips:) Jeg har ikke smakt påskete før, men den høres både god og frisk ut. Dessuten passer det fint nå som te-beholdningen nok en gang begynner å nærme seg tomme bokser...

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg kjøpte den hos den lille tebutikken i Bogstadveien, og Black Cat sin er også fin!

HildeSofie sa...

Takk for tips! Det ble Black Cats påskete på meg, siden det var det nærmeste på vei til toget i går kveld. Nå er teen nytrukket, i en grønn kopp som matcher mine (til meg å være) sprelske grønne negler, og på bordet foran meg har bjørkekvistene sprunget fint ut. Hurra for vår!

Populære innlegg