fredag, april 13, 2012

Kveldsmusikk

 


 Den fine "Med ögon känsliga för grönt" som dere fikk høre tidligere i uka, finnes i en veldig vakker versjon med svenske Nina Ramsby på platen "Visorna". På YouTube finnes noen live-opptak, ingen med spesielt god lyd, men dere får jo et inntrykk her.




   


 Det er noe med både melodilinjer og harmonier, og kanskje aller mest melankolien, som minner meg om den nydelige "Mein schöner Stern" av Robert Schumann, i Werner Güras innspilling (akkompagnert av Camillo Radicke på klaver).

3 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

Det var virkelig en fin versjon, skjært og utrolig vakkert! Må høre den platen!

Stine Arkeologine sa...

Hei igjen - jeg ble så betatt tidligere i dag at jeg hoppet videre og glemte hele Schumann, men nå har jeg hørt stykket og jeg skjønner godt hva du mener - det minner veldig! Så fint at du la det ut, slike nye, små musikkopplevelser kan være med og prege en hel dag! :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Hyggelig å høre! Jeg synes Werner Güra har akkurat den riktige følsomme tilnærmingen som denne romansen krever.

Populære innlegg