lørdag, mai 26, 2012

Hurra! J'aime la vie!

For en Grand Prix-nostalgiker som meg, som bryr seg mildt sagt lite om dagens finale i Baku, men som har et glødende forhold til finalene på 80-tallet, er det helt ypperlig å høre på NRK Gull i dag! De sender den internasjonale finalen fra 1986, fra Bergen, ledet av Åse Kleveland og kringkastingsorkestret! Det var den aller første finalen Norge arrangerte, og jammen var vi stolte. Jeg husker vi satt foran tvn, søstra mi hadde bakt kake, og min yngste fetter på tre fikk ta med dyna inn i stua og ligge på sofaen.

Kan dere motstå dette??



Finalen går akkurat nå (fra 08-12), og sendes i reprise fra 16-20.

KJEMPEGØY!!!

Mer info her: NRK Gulls Grand Prix-spesial

 

6 kommentarer:

Hermia Says sa...

mm det var andra (schlager)tider då.. Minns med stor förtjusning låten som tog festivalen till Norge. La det swinge!!

Glamourbibliotekaren sa...

:) Og jeg husker godt det svenske bidraget i 86, som vi nettopp har hørt! Är det det här du kallar kärlek..

Hermia Says sa...

Ja, just ja det var DET året. Minns jag hade ett kassettband med bidragen där nog både Styles "Dover-Calais" och Lena Ph:s "Kärleken är evig" hade stått sig bättre som konkurrenter till Sandra Kim :)

Leila sa...

Ah, minner! Husker godt at venninnen min lærte seg teksten på denne sangen utenat av seg selv - uten å kunne noe som helst fransk...og jeg synes hun var SÅ kul.
(Eller "teksten" får vi vel si ;-D)

Glamourbibliotekaren sa...

Slik lærte vi språk i gamle dager, da alle land måtte synge på eget språk! :) det er kjempegøy å høre hele finalen igjen, reprise fra 16-20! Til slutt fikk vi høre parodier fra Hallo i Uken - med are kalvø og espen beranek holm i studio :)

fru winther sa...

Fantastisk! Hårsveisen og den knallrosa tversoversløyfa...de er som svidd inn i hukommelsen. Og de småsure dirigentgubbene og orkestrene er et STORT savn. Hva er vel trusekanter mot Egil Monn-Iversen!

Populære innlegg