torsdag, mai 31, 2012

Suzanne Vega i kveld

Jeg håper noen av dere har mulighet til å gå på Rockefeller i kveld og høre Suzanne Vega. Jeg var på konsert med henne for fem år siden, og hun er en virkelig god liveartist - det beviser hun også på konsert-dvden fra Montreux.

Her er et lite utdrag (med litt skral lyd) - den flotte "Caramel" fra plata "Nine objects of desire" som kom i 1996. Jeg jobbet i platebutikk og var henrykt. Jeg har vært fan siden jeg var 12 og "Solitude Standing" ble utgitt. Den hadde jeg på kassett.



3 kommentarer:

Linn sa...

Hun er virkelig en fantastisk vokalist :)

Ha en fin dag

Kirsebærblomster sa...

Jeg hørte henne i går i Bergen. Vittig, smart, en fantastisk formidler, og stemmen, selvfølgelig, som ikke har forandret seg mye på 30 år. Dere som tar turen har virkelig noe å se frem til, inkludert en kjempesøt versjon av Tom's diner på slutten.

krimbloggeren sa...

Dessverre har jeg ingen mulighet til å få henne med meg på årets Norgesbesøk, men hadde gleden av å høre henne i fjor da hun varmet opp for Bob Dylan. En flott artist som fortjener et stort publikum! Anbefaler Lydverkets serie "Verdens største hits". Et ypperlig program om Tom`s Diner.

http://www.nrk.no/lydverket/verdens-storste-hits-slik-ble-de-til/

Populære innlegg