mandag, desember 31, 2012

2012-kavalkade: Juli - Desember

Vi fortsetter med del 2 av årets korte kavalkade: 

I juli var det noen få kvelder hvor man kunne sitte ute til langt på natt under de kulørte lyktene. 


Jeg feiret bursdag med hjemmelaget limonade og langbord i hagen. 



Rosene blomstret hele sommeren!




Og jeg tilbragte ferien med å lese bøker. 12-13 stykker på fire uker. 





I august fant jeg pastellgult porselen i Sverige og ble kjempeglad! Gustavsberg Ceylon. 



Dessuten tilbragte vi en usedvanlig deilig uke i Toscana, på en olivengård med nydelig utsikt utover dalen. 


Her hjemme var hagen på sitt fineste, og ved epletreet serverte jeg jordbær og is. 



Tidlig i september kunne jeg plukke inn slike velduftende buketter hver dag. 




Georginene eksploderte og hagen var frodig. 


Men høsten var så avgjort på vei, med koselige høstkvelder og gode norske epler. 



I oktober innviet jeg Grand-serviset fra Gefle (1949), funnet på bruktmarked tidligere i høst. 


Og begynte å fyre i ovnen for fullt. 



Hyttetur med to varmegrader innendørs og utendørs. 


I november kjøpte jeg mange plater, og spilte dem flittig. 



Også dro jeg til Berlin. 


I desember så jeg koselige julefilmer hver søndagsmorgen i advent.


Jeg pyntet fint til jul... 



... og da jula kom, slappet jeg av. 


Utifra denne svært overfladiske og korte kavalkaden, ser det ikke ut til at jeg har gjort annet enn å drikke te og plukke blomster, haha. Men 2012 inneholdt mange utfordringer og store hendelser, både hyggelige og grusomt triste, og jeg kommer aldri til å glemme dette året. 

Nå er det snart 2013!




Ingen kommentarer:

Populære innlegg