fredag, januar 25, 2013

Glamorøs fredag


Endelig helg igjen! Jeg går casual til verks i dag med varme og komfortable klær og skjerf, så perler i ørene er i grunnen eneste synlige glamour for min del. Diptyques Tam Dao er dagens duft, har tenkt på denne i mange år men ennå ikke investert (har et par som ligner veldig). Jeg har tatt med en diger rasjon te hjemmefra, så jeg tror jeg starter dagen med italiensk ferskente. Ellers har jeg en bunke vinylplater å kose meg med her, som f.eks. Leon Ware - soul fra 1982. Lovely!

Ha en fin fredag alle sammen! Husk nyttårsforsettene deres med å avgi rapport her!

Med vennlig hilsen eders Glamourbibliotekar.


p.s. Her er Leon Ware - enjoy!



33 kommentarer:

Anonym sa...

I dag er det ull som gjelder, både under og over. Diamanter i ørene, Lily bak ørene. Gleder meg til helgen, skal samle barn og barnebarn til bursdagsfeiring.
God helg fra Kjersti

Line sa...

Startet arbeidsdagen en time for tidlig, så nå kan jeg se frem til å ta helg allerede 14.30:-) I dag er det dongeriskjørt og rød strikket genser med fletter og sølvtråder. Denne helga er alle tre tantebarna i nærheten og jeg regner med å bli oppsøkt før jeg vet ordet av det. Jeg håper å få benyttet meg av all den nye snøen som endelig bøtter ned.Ellers er det ingen konkrete planer for helga og det er egentlig ganske fantastisk:-)

God helg til glamourbibliotekaren og alle gjestene her

Hilde sa...

Etter mange år med studier, starter jeg nå endelig å jobbe, og jeg ser frem til en spennende dag med jobbmøte, fsglitteratur og planlegging. Antrekk blir klassisk formelt; hvit skjorte, perler i ørene og jeans. utenpå det blir det varm jakke og diverse ullplagg. Råd til alle: ta på NOK klær, ikke glamorøst å hutre seg gjennom dagen...
Av lyd er det P2 som gølger meg gjennom formiddagen. Nå blir det snart en varm dusj; deilig med laaange morgener (blir vel snart slutt på det nå fremover..)
Ha en god fredag, glambibliotekar og alle andre.

Frk Justitia sa...

Tilbrakte store deler av natten på toalettet med urinveisinfeksjon, så morgenen er totalt blottet for glamoureffekter (med unntak av den fine sorte kjolen jeg hadde på før jeg innså at jeg var for dårlig til å dra på jobb). Jeg tipper grunnen er at jeg har gått altfor tynnkledd, så jeg håper alle tar lærdom og kler godt på seg!

Litt lei meg for at helgeplanene antakelig ryker, men jeg får gjøre det beste ut av det - har for øvrig flere hundre sider med Moby Dick som bør leses før bokklubb neste helg.

God fredag til alle sammen :)

Ine sa...

Jeg går for dobbel ullstrømpebukse-trikset for å kunne bruke favorittkjolen i dag. Under har jeg en bluse med Orla Kiely-mønster fra London, så i dag føler jeg meg ikke så verst fredagsglamorøs! Planene for helga er å skrive takkekort til bryllupsgjestene våre (som vi er pinlig sent ute med), bake boller, trene, lese og drikke masse te. Tror det blir en fin helg! God fredag alle sammen!

HildeSofie sa...

Hurra for fredag!
Ull er trikset her også, iallefall innerst. Chanel Lotus Rouge leppestift piffer opp. Her er det fyr på ovnen, Twinings Ceylon-te i koppen, og luksusfrokost med rundstykker og egg.

Planer for helgen: få ferdig disposisjonen til prosjektoppgaven jeg skal skrive dette semesteret. Og se film! Og drikke te! Og generelt prøve å holde varmen - har ingen som helst tro på at det blir særlig mye mildere her :)

God helg til alle!

Anonym sa...

Fredag! Sort fra topp til tå - akvamariner i ørene og perler med akvamarin rundt halsen.Håret i hestehaleflette. Etter 8 timer jobb skal jeg spinne 55 minutter på sykkel og deretter blir det wok i pannen (kylling og biff) og kanskje litt rødt i glasset. Helg! .mette

Anonym sa...

I dag er glamouren tilbake med ny dressjakke (julegåve), lånt smykke frå syster og hurtigpåført neglelakk i dagmorges. Shoppestopp er (framleis) ein suksess!

Ha ei fin helg!

Glamnovisen sa...

Ullkjole og -strømpebukse, arvet laang kåpe og omtullet av skjerf. Ikke mye trafikksikkert, håper jeg slipper å rygge/lukeparkere! Bittelitt Opium bak ørene, og sølv rundt hals og håndledd. I helgen vil jeg lese, trene, og lage deilig bacalao til gode venner. God helg!

Anonym sa...

Btw. dersom ein har instagram, har eg no starta hashtagen #glamorøsfredag, til ære for denne fine bloggspalta.

Alt godt sa...

God føremiddag! Her er det også ull i mange lag, og likevel var det kaldt på veg til jobb.

Glamouren byrja eigentleg i går kveld, då min kjære og eg deltok på lanseringa av skylib.com, ei nettdeleteneste som bror min er gründer for. Stor stas og ei utruleg spennande teneste! No skal eg heim og legge sveletakka mi på skylib. :) I dag er dufta bak øyrene, Vanilla frå TBS, det mest glamorøse. På leppene har eg lipfinity spiced og Estee Lauder Berry oppå der igjen.

I kveld er det quiz på Bohemen som vanleg, men først skal eg heimom og snuse inn lukta av reint hus, etter at to vaskedamer har gjort det strålande reint i føremiddag. I morgon skal vi ha filmkveld hos ein venn, åtte stykke har stemt fram tre filmar som vi ikkje har sett før, og dei ser vi på rappen med god mat og godt drikke til. Veldig effektivt, for oss som slit med å kome oss ut av sofaen og avgarde på kino.

Eg sender ein klem til Elisabeth i nord, og ynskjer alle som er innom, vertinna inkludert, ei fredeleg helg.

Stine Arkeologine sa...

Jeg måkte innkjørselen som den mest glamorøse i nabolaget, ikledt skjørt, fin kåpe og øredobber under et tynt skjerf. Men da jeg holdt på å fryse øreflippene av meg, endte det med fullt skift til ull fra topp til tå.. Nå er jeg altså ikke riktig så fin som planlagt, men det er fremdeles fredag, jeg er god og varm og lukter av Yardleys liljekonvallparfyme.

Jeg gru-gleder meg både til årets første skitur og til Les Miserables på kino i morgen, men tror begge deler blir bra! Ellers blir det en glamorøs frihelg helt uten planer.

Riktig god helg alle sammen! :-)

Sørlandspige sa...

God fredag ... med Carmex på leppene, Mentholatum i nesa, ullgenser, ullsokker og ullongs, deilig silkeskjerf rundt halsen og tørkerullen innen rekkevidde. Er hjemme med maaange kopper te (krydderte med melk akkurat nå)og god fyr i ovnen! Godt å kunne unne seg en dupp eller flere til erstatning for manglende nattesøvn. Daffehelg, ser det ut til :)

Anonym sa...

I dag har jeg fri og benyttet dermed anledningen til å sove litt lenger. Har nettopp inntatt en god frokost og skal snart ta turen innom et par butikker i gågaten.
Tror det blir perleøredobber her også idag, samt et fargesprakende skjerf for å livet opp en ellers så tettpakket habitt. Er kjølig ute i dag ja. Tanken er å gå ned til byen, en spasertur på ca 40 minutter. Men det kommer nok til å gå fort unna med enten podcast eller direkteradio på øret. Og så er det så fint vær ute, til tross for kulden. Kanskje en skal snike på seg et par glamorøse solbriller også da.

Ellers vil fredag og lørdag være alenetid for meg. Min kjære skal spille fotball og jeg skal kose meg hjemme med en god bok. Ellers tar jeg ting som det kommer. Søndag får vi middagsgjester.

Alt i alt en fin helg. Og det ønsker jeg dere alle sammen også. :)

Annette sa...

Ull innerst fra topp til tå - check! Av glamorøse innslag ellers kan nevnes bluse med fin sløyfe i halsen og 50-tallsjeans:)
Siste arbeidsdag i uka, og det skal bli godt å ta helg. Planer for helga består av trening (skal prøve zumba for første gang!), feiring av venninne og besøk hos mor og far. Gleder meg.
God helg ønskes glamourbibliotekaren og alle lesere!

Karina sa...

God formiddag :)
Ruslet til jobb i ny kåpe og rød orange kjole fra H&M, strålende fornøyd med at det var fredag.
Etter 5 min på jobb ble det klart at vi var kraftig overbemannet, så da ruslet jeg hjem igjen. Uventede fridager er fantastiske!
Litt studier, lunch på kafe` og litt shopping blir dagens stikkord.

God helg!

Eliza Bennet sa...

God fredag! Her er det fake diamanter i ørene og L'Ambre des Merveilles bak ørene som utgjør fredagsglam'en sammen med det lekre undertøyet fra Aubade som jeg nylig fikk av kjæresten.:-). Ser frem til venninnelunsj snart. Ellers kom en leveranse fra tepalasset i dag morges, så tedrikking ser ut til å bli en hovedaktivitet i helga.
God helg, da, alle!

Siri sa...

Fotografering til nye nettsider på jobb fordret dressjakke i dag. Men nå når fotosessionen er overstått, har jeg skrelt av meg jakka og fått på meg svart cardigan i stedet og kjenner meg som meg selv igjen. Glamouren får svart silkeskjerf i halsen og en sprut Flora fra Gucci stå for.
Skal gå tidlig fra jobb i dag så jeg rekker både det jeg ikke rakk av leilighetsvask i går samt en svømmetur på Tøyenbadet før pizzaen kommer på bordet og det er klart for gullrekka med kjæresten. I morgen har vi i siste liten fått billetter til Kaizer-konserten i Operaen med noen venner. Det blir stas! Og søndag er planen å endelig komme seg ut på ski igjen, så sant det er varmere enn minus 10. (Det får være grenser for hva man skal begi seg ut på...)Blir det for kaldt, blir det nok sofaen og en bok i stedet. :-)
God helg til alle!

koristen sa...

Deilig med fredag selv om planene ikke er spesielt glamorøse! Antrekket er ullpreget her også, jeg gleder meg til våren! Philosykos bak ørene og litt gull i ører og rundt hals er enkle glamoureffekter.

Helgen kommer til å inneholde blant annet besøk hos mor, strikking og lesing.God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre glamorøse!

Marta sa...

Uff, uhyggelig lenge sidan eg har tatt turen innom her, desto kjekkare at det er fredag! Måtte litt "glamour" til i dag, ettersom me i dag måtte forevigas framom kameraet for at framtidige elevar ved folkehøgskulen eg går på skal kunna le av dagens mote ein gong i framtida... Heldigvis finnes det strømpebukser i ull og gode ytterjakker! God helg :D

Ina sa...

Hurra! Fredag!

Jeg får besøk av en bebi!
Og mammaen, som ber inn til selskap i min leilighet(hun bor utenbys, men har venninnene sine i Oslo) Det blir stas!

I tillegg skal jeg jobbe med en morsom fjernysnreportasje, og nyte 30 vakre tulipaner på mitt bord.

Josefine sa...

God fredag!
Jeg har vært i praksis denne uka og har vært nødt til å dra hjemmefra før klokka sju om morgenen, så det er labert med glamour i dag. Men Miss Dior er med, så noen dråper ble det da.

Glamourlegen sa...

28 varmegrader, snorkling i korallene, bikini og sparkende baby i magen. Siste dag av den etterlengtede drømmeferien i en liten hytte på en øy litt utenfor allfarvei i Thailand, i morgen begynner den 26 timer lange reisen tilbake til kulde, jobb og hverdag. Litt vemodig at det vi har sett frem til så lenge nå er over, men har enda større ting å glede oss til til våren :-) God helg alle, sender solskinn og varme til forfrosne med-glamourinner!

Globetrottaren sa...

God fredag, alle blogglesere!

Nå har jeg gledet meg til varmere dager til helgen, men de blir jo stadig flyttet fremover! Men helgen er fyllt med hyggelige opplevelser, så vi overlever nok likevel.

I kveld skal jeg og min forlover spise middag og se Les Miserables og feire hennes gode nyheter fra uken som gikk. Videre inneholder helgen flere gode filmer (oppvarming til Oscar-sesongen er i fullgang), en skitur eller to, middag med svigerfamilien og lange morgener med Jonathan Franzen.

Dagens antrekk (ull og jeans) glammes opp med halssmykke og deilig, varm (og ny) RØD parkas - farger føles virkelig godt nå!

L sa...

Blekrosa tulipaner, gulrotkake og god kaffe gir glamour-fredagsfølelse! Hele familien har fri i helga, så nå skal vi kose oss sammen, og det blir godt.
God helg til alle her også!

Maren sa...

Hurra for fredag! Jeg har stripete kjole på, en deilig svart og mjuk cardigan og favorittøredobber. Jeg har god fredagsfølelse i kroppen, og skal tilbringe kvelden foran peisen med te og bok. Herlig! God helg!

anette sa...

Full fart på jobben i dag. Glamouren bestod i litt Kenzo bak ørene og et kjede med rosa stener som jeg ikke bruker for ofte. Det er ikke så lett å putte mye glamour inn i hvit uniform, men jeg prøver! Og så glamorøs postjobbhandlingav ballerinaskjørt til min yngste niese. God helg alle sammen!

Tuva sa...

Endelig fredag!
Dagens antrekk var sorte bukser, sort og hvit stripete t-skjorte og sort cardigan + dyprøde lepper. Tilfeldigvis nøyaktig det samme som min sidekvinne på jobben.

Nå er antrekket imidlertid joggebukse og jeg sitter i sofaen med en øl mens kjæresten lager pizza. Tulipaner og nyutsprungne krokuser på bordet (jeg insisterer på vår - ihvertfall inne). Vi skal se Searching for Sugarman (oscaroppladning).

I morgen er det nyttårsfest på jobben og jeg har blitt pekt ut til å holde herrenes tale. Flaks..

Ellers blir det en rolig helg med boklesing.

God helg!

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag, et kvarter før hele dagen er over... Glemte meg litt i dag morges, skjønner jeg.

Dagens glamour besto av to ting - uteliv og ull. Uteliv i form av kløvtur med hunden, ull i form av nydusjet kropp med ull på seg (under resten av klærne) da jeg skulle på jobb i ettermiddag. Dessuten duftet jeg som så ofte før av India Hicks Island Living. Nå sitter jeg her og drikker te fra Whittard's mens jeg filer og lakker negler.

God helg, alle sammen, og stor klem til Alt Godt!

K sa...

Fredagsglamour å motta vitnemål etter seks års studier :-)
Hermes Ambre Merveilles her også, og mange mange lag ull i denne herlige vinteren. Nyinnkjøpt glamour er klær å nyte vinteren med så det både blir komfort, velvære og se bra ut i utendørs aktiviteter. God helg alle og til vertinnen især!

Marianne Furumo sa...

Å, det var en finfin glamorøs fredag: "Vitoria" og prat om å velge følelser med vg1- klassen min. Entusiastisk planlegging av de neste to uker med verdens beste kollega. En fredagsøl før bussen hjem, pizza med ungene og Proust etter leggetid. I det ytre: blomstrete genser på tross av femten minusgrader, røde lepper, good hair- day. I det hele tatt.

Julia sa...

Sent ute, men dog:
Glamourös fredag ble kickstartet med cappuccino og lesing paa det ganske nye, fine realfagsbiblioteket paa Blindern (godt aa finne en annen lesesal iblant), för jeg tok turen innom Parfumerie for aa snuse litt paa anbefalte dufter. Senere fikk min vakre lebestiftröde silkeskjorte fölge med paa semesterstartfest som ble til lesesalsnachspiel med haggis og whiskey, Burns night til aere.

Glamourbibliotekaren sa...

Tusen takk for alle fine rapporter, alle sammen!

Notisboka: Så smart med instagram-hashtag for glamorøs fredag! God idé.

Populære innlegg