torsdag, mai 09, 2013

Sunset Park / Paul Auster. - London : Faber & Faber, 2010. - 308 p.


Inni ligger en kvittering fra Dussmann i Berlin, juli 2011. Jeg liker å kjøpe bøker på reise; bøker og parfyme. 

Miles Heller forårsaker ufrivillig sin stebrors død, noe hans stemor aldri kan tilgi han for - han kan ikke tilgi seg selv heller. Han dropper ut av college og stikker av, uten å gi beskjed om hvor han er, og i flere år tar han strøjobber her og der uten å etterlate seg spor. Han holder kontakt kun med én person fra sitt gamle liv, en kamerat, og denne kameraten tilbyr en plass i huset han okkuperer i Brooklyn - slik kommer Miles tilbake til New York igjen. 

Dette er et svært, svært kort og overfladisk handlingsreferat som overhodet ikke gir noe bilde av denne boka. Ufortjent, for det er en fin bok - jeg har til gode å lese noe av Auster som jeg ikke liker. 




2 kommentarer:

Kjersti sa...

Det passer bra at du skriver om en Auster-bok nå, for jeg har bestemt at den neste boka jeg skal låne skal være en av hans. Kanskje blir det denne? Har ikke lest noe av ham ennå, men har omsider lest to av Siri Hustvedt og liker hennes måte å skrive på. Spennende å sjekke ut mannen også!

Maren sa...

Jeg har ikke lest noen av Austers bøker, men det vil jeg gjerne gjøre. Takk for inspirasjon!

Populære innlegg