fredag, juni 14, 2013

Glamorøs fredag


God morgen!
Helg igjen, hurra! Det blir mye jobbing for min del, blant annet skal jeg se ca 15 timer Wagner-opera på dvd i løpet av helgen - men den typen research er midt i blinken, så man kan knapt kalle det jobb. Dagens duft er mannens Acqua di Parma Bergamotto di Calabria, sandaler er på, straks skal jeg sette over teen, og her er det meldt fint vær!

Har dere forresten lagt merke til at det er ekstra mye kaprifol i år? Jeg plukket med meg et par på vei til jobb, og gleder meg over de som blomstrer hjemme i hagen. I kveld skal jeg ta en snuserunde!

Ha en fin dag alle sammen!

(Og dere som er på Instagram må gjerne bruke #glamorøsfredag der!)

mvh
Glamourbibliotekaren

24 kommentarer:

Anonym sa...

Issey Miyake Pleats Please parfyme.
Swarovski krystallsmykke innkjøpt i går. Regn i håret. Rosa joggesko.

.mette sa...

Tripper til jobb i sorte ballerina (som er verdens søteste sko - men grusomme for føttene), perler i ørene og stor perle rundt halsen.Duftende olje uten parabener (Body Shop) i nyvasket hår - klar for jobb. I morgen skal det bli hyttehagefest med tema: junitrefest mao: glitter og kuler og kulørte lykter og massevis av pledd for kvelden kan bli kjølig!God helg. .mette

HildeSofie sa...

God morgen!
Hjemmekontor fra kjøkkenbordet hos pappa på Sørlandet idag. Foreløpig kun i joggis, men i ettermiddag blir det sort-og-hvit-stripete kjole og sommerselskap med familien - en forsinket bursdag skal feires. I den anledning har jeg nettopp laget deig til en kringle, og senere blir det salatkutting.

Resten av helgen byr på en rolig helg hos familien, tur med hunden og lesing av bok. Yay!

God helg til alle :)

Britt Åse sa...

Hjemmekontor her også, i omtrent samme antrekk som Hilde Sofie rapporterer om.
Helgen ligger tom og blank foran meg, og jeg har strikketøy og bok og masse deilig, nyinnkjøpt iste (fra iherb) på lager. Det blir ro og fred med innlagt trening og kaprifolsnusing (ja, det er mer kaprifolblomstring enn det pleier her), og kanskje et glass vin :-)
Dagens duft er Epic Woman fra Amouage, et helt nytt superluksuskjøp, og årets høydare på duftfronten :D
God fredag og helg ønskes alle!

Synne sa...

God morgen! Jeg er tidlig oppe i dag, og har vært ute på fortauskafé for å spise frokost. Dette er min siste dag i Paris - jeg flytter hjem til Norge i morgen! At et studieår kan gå så fort...
Jeg var hos frisøren i går, så sommerklippen er på plass, og det føles veldig bra. Jeg har på meg et stort skjørt med mye svisj, og så har jeg investert i en ny leppestift fra Mac.
I dag skal jeg ha piknik i parken med noen gode venninner, og så skal jeg vaske og pakke ferdig, og så avslutter jeg oppholdet med litt god ost og god vin i kveld - det skulle bare mange, hoho.
God, glamorøs fredag til alle! Store klemmer fra Paris, de siste i denne omgang!

koristen sa...

Sola skinneri inn på kontoret, og jeg har spist fredagsmuffin med rabarbra. Antrekket er enkelt, men sommerlig, og duften er roseparfyme fra Body Shop.

Apropos duft, så fikk jeg et brev denne uka med innlagt Finnmarkspors-bukett fra Pasvik. Mmm... Denslags går ikke på e-post, og ordentlig svarbrev sendes idag.

Helgen blir ikke spesielt glamorøs, men etter forrige helg i fine Krakow overlever jeg godt det. Og fra neste helg er det ferie!

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre!

Henrikka sa...

Regnet høljet under sykkelturen til jobb, men under regnjakke og -bukse har jeg nå avslørt knallrosa jeans, matchende rosa plastperlearmbånd og en grå topp. Fracas er dagens duft. To fester står på programmet i helgen, så her må man bare stålsette seg. Søndag skal være komplett hviledag! Riktig god helg til alle dere andre og Glamourbibliotekaren :)

Josefine sa...

God fredag alle sammen! :) Jeg har våknet opp hjemme hos foreldrene mine i dag, og skal tilbringe store deler av sommeren her. Har allerede rukket å krangle med søsknene mine, så alt er ved det gamle. Lett sommerkjole og Green Tea fra Elizabeth Arden i dag, håper været holder! God helg! :)

Line sa...

På skolebiblioteket sitter de siste elevene som skal ha muntlig eksamen og ute er det sol. jeg har det forholdsvis rolig, tar bare inn skolebøker innimellom. Straks er det lunsj. Dagens glamour i klesveien er kort dongeriskjørt og hjemmesydd sort silketopp med blomstermønster. Om få timer er det helg. den går nok med til arbeid hjemme, ved og blomster og sånn.

God helg alle sammen, særlig Glamourbibliotekaren

Alt godt sa...

God morgon!

Eg er inne i vemodige tider, eg mista ei god venninne som døde av kreft natt til i går. I går hadde vi minnestund for henne på hospice Lovisenberg, og det vert bisettelse neste fredag. Ho var eit vakkert menneske, men hadde så mykje vondt på slutten, og kunne ikkje lese, så ho var glad for å sleppe. Triste greier.

Frå lunch og utover vert det festlegheiter her på jobb, litt uklar informasjon, så ingen veit heilt kva vi går til. Men vi satsar på at det vert bra.

Eg ynskjer alle som er innom ei fredeleg og fin helg, og så sender eg eit slengkyss til Bodø. :)

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra Bodøbyen! Her er det glamour i alle kanaler, for jeg sitter på flyplassen og skal på ferie! Iført jeans, singlet og hettejakke skal jeg fly til Stockholm, og i morgen går turen videre til Gotland.

Har forskjellig farge på alle neglene, ny maxfactor-mascara og chanel på leppene. Har sogar ny parfyme, Valentina, som jeg er veldig fornøyd med.

Smask til Alt Godt, og god helg til hver og en som er innom!

Stine Arkeologine sa...

Har blomstrete bluse, armbånd, roseparfyme og hår som oppfører seg ordentlig i dag - glamorøst.. Plena er nyklipt og i går åpnet de tre første peonene seg, hurra! Jeg satt og lurte på om jeg skal montere en i hestehalen før jeg går, men vet ikke om jeg har råd til det når de er så fine der de står. Men når jeg tenker på alle de vintermånedene jeg satt og drømte om alt som ventet under snøen, og at nå er tiden her, så kanskje jeg gjør det likevel. Viktig å nyte ordentlig!

God helg og lykke til med Wagner-prosjektet! Det høres ut som helgearbeid til å leve med! :-)

Anaruh sa...

Sove lenge, våkne til finvær og starte dagen med å bygge Hello Kitty skolehus sammen med fireåringen er en perfekt start på helgen!

Har på meg stripete selekjole kjøpt på jobbreise, parfymen Monyette Paris fra Parfumerie og favorittarmbåndet.

I kveld er jeg alene hjemme, så da blri det film, bok, te og sikkert noe godt å spise. Ser fram til en helg med maling av bokhyller, hagearbeid, Dorktor Proktors prompepulver og mye tid ute.

God helg alle sammen!

S sa...

Denne fredagen startet svært glamorøst med frokost på den nybygde terassen i SOLSKINN. Hadde ekstra tid på morgenen i dag, og det var ren luksus. Har på meg lette og sommerlige klær, og med sommerklippen i boks føler jeg meg fin. Har en arbeidskrevende dag, men vurderer å dra for å kjøpe planter og blomster etter arbeidstid. Blir inspirert når jeg leser om alle dufter og vakre syn.

Helga er ikke tom for planer, og jeg må trolig innom jobb også, men samtidig er det lite tidspress og få kjedelige oppgaver som venter. Er fortsatt ei stund til ferie, så det gjelder å nyte øyeblikkene som best jeg kan.

Ønsker dere alle ei flott juni-helg!

Oda sa...

Nydeleg bilete av Audrey i dag.

Nyvaska hår, nyplukka blomsterbukett, nyinnkjøpte vintage høgliva blomstrende bukser og strikka rosa gensar og ein svak Flora frå Guicci, som overraskande nok fall i smak. Jessica Sligter sitt album på øyrene spaserande gjennom vakre Bergen.

Frøken Desibel sa...

God fredag:)

Noen uker siden forrige rapportering her tror jeg. Det merkes at ferien nærmer seg for nå er kalenderen full både privat og på jobb. En smule hektisk med andre ord.

I dag er det sommerfest med jobben, så finstasen skal på, og jeg kom akkurat på at jeg har glemt parfymen min hjemme:(

I morgen blir det en etterlengtet pust i bakken med frisørtime og forhåpentligvis en tur på Norwegian Wood før det blir laaang sykkeltur med Annette på søndag.

Håper alle får en finfin helg!

Annette sa...

God fredag!
Blomstrete sommertopp i friske farger gjør meg glad i dag :-)
Gårsdagens sommerfest merkes på grunn av litt for lite søvn, men nå er det straks helg og det er topp. Dagen i dag skal tilbringes sammen med ei god venninne jeg ser altfor sjelden. Ellers blir det konsert med Shoeshine Boys i morgen og laaang sykkeltur med Frøken Desibel på søndag. God helg!

Maren sa...

God fredag! Dagen min startet med frokost sammen med ei venninne som har vært på overnattingsbesøk hos meg i barndomshjemmet, veldig koselig! Jeg har prikkete kjole på, har spist bringebærpai og god salat, og er klar for en kveld med bok og te på verandaen sammen med mamma. God helg på alle måter! Ønsker alle fine dager!

Ina sa...

Huh. Helg igjen allerede?

Hurra! Har helt fri i helgen, og ikke andre planer enn å ta det med ro og å rydde i klesskapet, hvilket jeg gjør med den største glede. Jeg er glad i tøyet mitt, og pønsker alltid ut nye kombinasjoner når jeg sorterer og stryker og bretter. Kjøpte meg en kuuul topp fra Balmain i går, som premie etter veldig intense uker på jobb. Gleder meg til å se alt den kan brukes til!

Neglene er orangerød (valmue?) og jeg dufter av Kiehl's Vanilla Cedarwood. God helg til vertinna, Wagner og alle andre!

Anonym sa...

Glamouren er på et minimum her i dag, etter en uke med sommeravslutningsfester hver eneste kveld. Det tar på! Nedbitte negler, trøtt i tryne, men solen skinner fremdeles og selvangivelsen til mannen er levert, og nå skal jeg gå til byen og kjøpe sushi. Kanskje vi til og med kan spise den i hagen? Der er det i alle fall mer nyddig enn inne. Ahhh, junikvelder... Hele sommeren ligger blank foran oss, og all forventningen er så deilig!

Karrifuzz sa...

Tjoho.. er det lov med glamorøs fredag på ein laurdag? Litt seint ute som vanleg....Her bestod glamouren i ny Yves Rocher-pakke som vart levert på torsdag med diverse digg i. Mellom anna "lilly of the Valley" som eg dusja meg i i dag ettermiddag :) svart bukse, svart topp og gensar + notesokkar funkar bra på ein fredag, så då var det avgjort. Lite sminke og lite smykker, men glamouren kjem jo frå innsida, ikkje sant?
Ha ei strålande jobbehelg :) Blir nok litt jobbing her og, sidan vi er på innspurten av skuleåret. Men, eg tek meg tid til å feire verdas finaste syste i morgon( eller det blir forresten i dag :) )

Anonym sa...

Kjære velformulerte og velsignet nøkterne glamourbibliotekar!

Hvor i all verdens land og rike kan jeg "søke på stikkord" i bloggen din? Har lett med lys og lyikte etter et søkefelt, men finner ingenting av sorten. (Reiser snart til Paris og ønsker gjensyn med dine tallrike reisebrev/stemningsrapporter derfra.)

På forhånd hjertens takk:-)

Julia sa...

Glamorøs fredag i tre steg:
- natt til fredag: i min 17. time på lesesalen sender jeg inn masteroppgaven. Glamoureffekt: husker ikke
- fredag morgen, på vei til trykkeri og levering: det som var rent og som lå nærmest i klesskapet. Glamoureffekt: to eksemplarer av oppgaven til innlevering
- fredag kveld: mastermarkering på instituttet, overtrøtt, sminket, iført en Chanel rouge allure velvet som egentlig er for mørk for årstiden men som fanget opp fargene i silkekjolen. Og lakkpumps. Glamoureffekt: motta graveskje i gave.

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Du har tre muligheter: Enten kan du bruke emneordene til høyre - der finner du både "Paris" og "Reiser" som emne. Klikk der for å få opp alle innlegg om temaet. Du kan bruke søkefeltet helt øverst til venstre i bloggen - da kommer ikke postene kronologisk, og man får ikke treff på det som evt er skrevet i kommentarfeltet. Det aller beste (men som også genererer en del støy) er å google "site:http://www.glamourbibliotekaren.com" og ordet du vil søke på. Da googles også kommentarfeltet.

Populære innlegg