onsdag, august 07, 2013

Te i uante mengder

I går aften ryddet jeg litt i te-hjørnet på kjøkkenet. Her står en del av teen min, resten fyller noen hyller i et kjøkkenskap. Den stringhylla på veggen er forøvrig temmelig stappa, som dere ser. Den som trekker i kanna akkurat her, er hvit ananas-te fra Perchs thehandel i København (som befinner seg i den lyseblå boksen i midten).



Min splitter nye te-hylle, secondhand - også kalt skoeske. 



Har i allefall Earl Grey for et par uker framover. 


5 kommentarer:

Anaruh sa...

Vidunderlig samling!

Kan jeg spørre om hvilken te som er i den metallsylinderen fra le Palais - ser ut som den harr en oransj merkelapp? Takk :)

Glamourbibliotekaren sa...

Det er "New Vithanakande" fra Sri Lanka, årets bursdagsgave fra mine kolleger!

Anonym sa...

Wow, det må jeg si... men du, holder alt dette seg da??? Det går ikke "ut på dato"???????????

jeg liker nok best Twinings Earl Grey og synes det meste annet smaker "parfyme"?! :D

Glamourbibliotekaren sa...

Det har aldri vært noe problem for min del, her er inntaket temmelig stort!

Anaruh sa...

Oj - du har snille kollegaer, altså!

Til Anonym: jeg har også et rimelig stort te-utvalg (enormt stort, er kanskje mer riktig å si), og heller ikke jeg har problemer med at teen taper seg. Så lenge den oppbevares mørkt og tørt (helst på te-bokser) i ok temperatur, så holder de kjempelenge!

Populære innlegg