torsdag, februar 20, 2014

Alle tiders torsdag / John Steinbeck. - Oslo : Den norske bokklubben, 1975. - 220 s.


Denne er morsom!! En sløv fiskelandsby i California rett etter krigen, en hel gjeng byoriginaler, en butikkinnehaver som heter Josef og Maria, en horoskop-manipulerende bordellmamma som egentlig heter Flora, men blir kalt Fauna, et karneval som viser seg å være et mislykket overraskelses-tvangsforlovelses-selskap, og en ung gutt som øver trompet på stranden og dermed uvitende sender avgårde et marinefartøy. Jeg får lyst til å lese den på nytt umiddelbart, for å få med meg alt som skjer. Anbefales!

1 kommentar:

Regnboge sa...

Denne høyrest jo skikkeleg bra ut, kanskje det skal bli den neste Steinbeck-boka eg les. Las Of Mice and Men i sommar, og når eg skal plukke ut den neste lesnaden er der so månge at eg ikkje klarer å bestemme meg. Men Denne står no sterkt i valet.

Populære innlegg