mandag, mars 31, 2014

Gratulerer med dagen, min elskede!

Denne guddommelige krølltoppen fyller 329 unge år i dag! Han er det nærmeste jeg kommer en religion, og pilegrimsturen til hans Leipzig i fjor sommer kommer jeg aldri til å glemme.

Et eget innlegg om hans musikk til påskeuken kommer snart, jeg har også tipset mye om mange forskjellige plateinnspillinger tidligere, og nå kan vi jo høre på et av hans flotteste verker, Goldbergvariasjonene., med den legendariske Glenn Gould fra 1981.



En egen spotifyliste har jeg laget også


Gratulerer med dagen, evige Johann Sebastian Bach!


3 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

He he, ser du har en forkjærlighet for eldre menn! Men dette eksemplaret er jo udødelig, og da er alder ingen hindring. :-)

Minsten og jeg har hjemmedag, så nå skal vi jammen feire fødselsdagen til din utkårede vi også, med vakker musikk, muffins og lys. Ha en fortsatt fin dag!

Isolde sa...

Gleder meg til å høre spillelisten! Jeg hadde liksom glemt Bach, jeg.... Men takket være deg og din entusiasme har jeg hentet ham fram igjen. Så nå innehar han en prominent - og velfortjent - plass i mitt hjerte og min platesamling (og mine Spotify-spillelister).
Det gjelder forresten ikke bare Bach - jeg har gjort mangt et musikkfunn på bloggen din. Tusen takk! Som musikkformidler er du uovertruffen!

Glamourbibliotekaren sa...

Stine Arkeologine: Udødelig er ordet! :)

Isolde: Så hyggelig å høre! Å formidle musikk er det morsomste (og noe av det viktigste) jeg driver med, så det er fint å høre at jeg når fram!

Populære innlegg