tirsdag, april 15, 2014

Amsterdam, del 2


Tulipaner med frynser, kanskje noe for hagen min? (Eller nei, rådyrene blir sikkert elleville.) 




Den allerede mye omtalte konserten i Concertgebouw



Og her er Concertgebouw fra utsiden, sett fra kirsebærtre-lunden i Museumplein. 




Her kunne man jo jobbe? Museumsbiblioteket ved Rijksmuseum, hundretusener av kunstbøker - den som tror at vi ikke trenger biblioteker eller at alt dette finnes på internett, kan bare gå og legge seg (evt gå til et bibliotek og få en reality check). 




Klassiske Amsterdam-fasader - i vårskrud. 






Jordaan




Antikvitetsforretning i Jordaan


Ingefær-appelsin-bionade på en meget utsøkt vegetarrestaurant; De Waaghals. 



Fullmåne over Amsterdam. 

4 kommentarer:

Synne sa...

Disse innleggene gjør meg så glad! Du er veldig flink til å fange de fine tingene på tur!

Maja sa...

Nok en gang, for en deilig by! Heldiggris som var der nå. Tror jeg må satse på en vårtur dit neste år. (I år ble det Praha, fint det også!) Du tar så flotte bilder.

Glamourbibliotekaren sa...

Synne: Tusen takk for det! Denne gangen hadde jeg bare mobilkamera, men fikk da knipset litt. Hyggelig at du blir glad! :) (og tusen takk for post!!)

Maja: Takk, hyggelig at du synes det! Ja, det er en fin by, vår, sommer og høst. Har ikke vært der om vinteren ennå, kanskje man burde dra dit når man kan gå på skøyter på kanalene?

Anonym sa...

Takk for re-live gode minner fra denne byen atmosfære og museer, spesielt siden jeg ikke har hatt sjansen til å se det på vårsesongen. Jeg er enig på den gamle estetiske rikdom og biblioteker; gaten i antikvitetsbutikker var sjarmerende til meg. fasader, og fullmåne er fine. kanskje du har funnet med tulipaner, en amarilis (blå)? .. ( bruno )

Populære innlegg